Industria auto începe să își revină: ce se întâmplă cu înmatriculările

Industria auto începe să își revină: ce se întâmplă cu înmatriculările

Vești bune pentru industria auto înainte de finalul anului.

Înmatriculările de vehicule comerciale din Europa au înregistrat o nouă scădere, însă, datorită creșterii din primele luni ale anului, se mențin peste valoarea din primele 11 luni ale lui 2020.

Raportul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile privind înmatriculările de vehicule comerciale din noiembrie arată un declin cu 11,3% față de luna similară a anului trecut.

Reculul din noiembrie este al cincilea lunar consecutiv, iar valoarea de 183.855 unități făcut ca totalul primelor 11 luni să fie de doar 2.162.077 unități. Deși mult mai mic decât în primele 11 luni din 2019, ultimul an de „normalitate”, acest total este cu 12,8% mai mare decât cel din perioada ianuarie – noiembrie 2020.

Situația în România

În acest context, datele ACEA arată că în România au fost înmatriculate în acest an 20.635 de vehicule comerciale, cu 26,1% mai multe decât anul trecut.

Liderul pieței de automobile electrice este în acest moment Dacia, care s-a instalat pe prima poziție cu ajutorul modelului Spring, înmatriculat deja în 1.537 de exemplare, altele fiind deja livrate și pregătite să fie și ele înmatriculate. Pe locul al doilea se află Volkswagen, care are deja mai multe modele electrice, dar și plug-in. Lider este e-Up, urmat de ID.3 și ID.4. Hyundai prin modelele Kona și Ioniq, alături de Renault cu modelul ZOE și Skoda cu modelul Enyaq ocupă restul clasamentului mașinilor electrice.

De altfel, nu doar modelele complet electrice s-au bucurat de o creștere, ci și automobilele plug-in hybrid care au însumat 2.524 de unități, cu o creștere de 217,1% față de nivelul de anul trecut, iar vehiculele hibrid au ajuns la un volum de 8.498, aproape dublu față de anul anterior, cu o creștere de 91,5%.

Înregistrările de automobile cu motoare pe benzină a scăzut față de anul trecut cu numai 0,2 puncte procentuale, la 66,3% din piață, în timp ce motorizările diesel au scăzut mult mai drastic, la numai 19,5%, pierzând astfel 7,2 puncte procentuale față de cota pe care o dețineau în 2020.

Citește și: