05 aug. 2021 | 08:37

Iadul de pe șoselele din România, reconfirmat: numărul accidentelor și victimelor te face să emigrezi

ACTUALITATE
Iadul de pe șoselele din România, reconfirmat: numărul accidentelor și victimelor te face să emigrezi

Dincolo de dezastrul din spitale și problemele semnificative din educație, unul dintre cele mai importante motive pentru care trebuie să emigrezi din România ține de condițiile din trafic. Acestea sunt dezastruoase și duc la un număr record de accidente rutiere.

În fiecare an, Institutul European de Statistică atrage atenția asupra faptului că cele mai periculoase șosele din Europa se află în România. Lipsa autostrăzilor și a infrastructurii adecvate provoacă un număr record de accidente. De această dată, însă analiza absolut terifiantă vine de la Poliția Română și vizează primele șapte luni ale acestui an.

Șoselele din România, un dezastru care se tot repetă

Nu mai puțin de 932 de oameni au murit, iar alți 2.004 au fost răniți în accidente rutiere, în primele 7 luni ale acestui an. Principalele 3 cauze: viteza, traversarea neregulamentară și pietonii pe partea carosabilă. Datele au fost transmise joi de către Poliția Română, în contextul numeroaselor accidente din ultima perioadă și a criticilor privind neimplicarea Ministerului de Interne.

În cazul în care vrei să cauți partea plină a paharului, accidentele sunt mai puține decât în anii trecuți. Din păcate, numărul deceselor este mai mare ca niciodată, după cum se poate vedea în raportul de mai jos pe primele șapte luni din 2019, 2020 și 2021.
  • 2019 – 4.421 de accidente soldate cu decesul a 894 de persoane şi rănirea gravă a altor 4.200.
  • 2020 – 3.637 de accidente soldate cu decesul a 812 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.344.
  • 2021 – 2.586 de accidente, soldate cu decesul a 932 de persoane şi rănirea gravă a altor 2.004.

Conform Poliției Române, explicația pentru aceste accidente sunt doar câteva și nu au legătură cu infrastructura.

  1. Viteza neadaptată la conduțiile de drum – 106 accidente, în urma cărora au decedat 119 persoane, iar alte 38 au fost grav rănite.
  2. Traversare neregulamentară pietoni – 75 de accidente, în urma cărora au decedat 76 de persoane, iar alta a fost grav rănită.
  3. Pietoni pe partea carosabilă – 58 de accidente, în urma cărora au decedat 58 de persoane.

Topul amenzilor de circulație date în acest an

Totalul amenzilor de circulație date la nivel național în acest an este de peste 890.000. Dintre acestea, 460.000 au fost date pentru principalele cauze generatoare de accidente rutiere:
  • 1. pietoni 39.670
  • 2. viteză 381.121
  • 3. bicicliști 18.638
  • 4. neacordarea priorității pietonilor 9.955
  • 5. neacordarea priorității vehiculelor 9.849
Faptele de natură penală, constatate în primele 7 luni ale anului – 10.730:
  • alcoolemie peste limita admisă 4.340
  • conducerea fără permis de conducere 2.572
  • conducerea cu permis de conducere necorespunzător categoriei vehiculului, retras, anulat sau suspendat 1.509
  • conducerea unui autovehicul neînmatriculat/neînregistrat 368
  • refuzul ori sustragerea de la prelevarea de mostre biologice 384
  • conducerea sub influenţa unor substanţe psihoactive 711

Problemele de infrastructură, conștientizate de Poliția Română

Indiferent cât de mult insistă pe șoferi, pe pietoni sau pe orice alte categorii de participanți la trafic, Poliția Română a atras atenția asupra numeroase probleme de infrastructură în același raport:

  • lipsa unor indicatoare rutiere;
  • indicatoare rutiere degradate, deformate.
  • lipsa sau degradarea excesivă a marcajelor rutiere;
  • deteriorări ale părții carosabile (gropi, denivelări etc);
  • elemente de siguranță ale drumului lipsă sau degradate (parapet de protecție, de siguranță etc);
  • prezența unor obstacole, ori a vegetației care s-a dezvoltat în zona drumului public, fiind obturată astfel vizibilitatea indicatoarelor;
  • semnalizarea necorespunzătoare a unor intersecții de drumuri,
  • necorelarea semnalizării rutiere verticală cu cea orizontală.

De asemenea, o problema importantă o reprezintă lipsa parapetului de protecție axial pe drumurile cu 4 benzi, care practic ar elimina accidentele rutiere cauzate de pătrunderea vehiculelor pe contrasens.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele