Honda continuă expansiunea pe piața europeană: tot ce știm despre cel mai nou SUV
Honda a prezentat versiunea europeană a celei mai noi generații a SUV-ului HR-V. De altfel, prin modul în care este conceput ca design și motorizare, acesta încearcă să concureze cu cei mai importanți jucători din industrie.
HR-V nu este cel mai tare model din segmentul său, în ceea ce privește piața europeană, dar este unul tradițional. Lansat în urmă cu 25 de ani, HR-V poate fi considerat un pionier pentru caroseria cu design de tip Sport Utility. Astăzi, această clasă subcompactă este cunoscută prin modelele lansate de rivalii Honda precum Renault Captur, VW T-Roc sau Dacia Duster, care atrag tot mai mulți cumpărători.
Noul HR-V aduce ca noutate un design impozant, spectaculos pentru un vehicul cu dimensiuni reduse, și mai ales aduce noua motorizare hibrid, bazată pe sistemul e:HEV, care este oferit standard.
Specificații tehnice
Motorul pe benzină care este în centrul propulsiei are 1.5 litri, de 107 CP, din familia i-MMD, care este conectat la trenul de rulare prin intermediul cutiei eCVT, cea care coordonează legătura cu motorul electric. Motorul electric are 131 CP, fiind acționat de o baterie li-ion. Sistemul este similar cu cel de pe modelul Jazz, dar a fost îmbunătățit pentru a oferi mai multă putere.
A treia generație a lui HR-V are o lungime de 4,34 metri, fiind un pic mai lung decât vechiul model, cu o lățime de 1,79 metri și o înălțime de 1,58 metri. Ampatamentul său este printre cele mai mici din segment, la 2,61 metri, în timp ce garda la sol este de aproape 19 cm, creând senzația de vehicul înalt. Portbagajul are 319 litri, cu toate scaunele la locul lor, și crește la 1289 litri, dacă scaunele din spate sunt rabatate.
Tehnologiile cu care Honda speră să atragă clienții competitorilor sunt numeroase, atât în privința siguranței, unde regăsim frânarea de urgență, asistență la schimbarea și menținerea benzilor, cruise control adaptabil, dar și la nivel de confort și infotainment.
Honda HR-V va fi disponibil pentru clienții de pe piețele europene la finalul acestui an, pentru a completa gama de modele cu propulsii electrificat.