Hibridul perfect pentru cursă lungă vine de la Ford: cât costă și cu ce se laudă
Ford insistă pe diversificarea gamei și vrea să scoată pe străzi modele mai puțin poluante. Acest hibrid lansat recent e perfect pentru curse lungi.
După ce s-au lăudat cu varianta hibrid a modelului F-150, cu Mustang Mach-E și cu varianta electrică a camionetei F-150 Lightning, americanii de la Ford continuă în aceeași direcție de diversificare a gamei de modele prietenoase cu mediu. Producătorul a venit cu un nou hibrid de cursă lungă: camioneta Maverick.
Modelul va fi disponibil la vânzare spre finalul anului, iar prețul nu e unul care să-i țină departe pe potențialii cumpărători. Versiunea de bază pleacă de la aproximativ 21.000 de dolari.
Ce promite Ford Maverick
Modelul Maverick e prima camionetă care vine încă din versiunea standard cu motorizarea hibrid, susțin cei de la Ford. Sub capotă, americanii îți promit un motor cu 4 cilindri de 2,5 litri, lângă care se află primul motor electric intern proiectat de Ford, o baterie de 94 kW care dezvoltă nu mai puțin de 191 de cai putere, ajutându-se doar de cele două roți din față.
Deși pare o configurație neobișnuită pentru o camionetă, Ford o promovează drept un vehicul pentru persoanele care „nu știau că au nevoie de o camionetă de acest fel” și probabil că voiau să se orienteze mai degrabă către un sedan sau un crossover.
Pentru noul Maverick, americanii de la Ford pregătesc și o versiune pe gaz, care are un motor EcoBoost 2.0L de 250 CP sub capotă și transmisie automată cu 8 trepte șus pachete specializate de remorcare sau off-road.
Producătorul promite o autonomie de 500 de mile – adică peste 800 de kilometri.
Pe partea de tehnologie, Maverick are la interior un ecran tactil de 8 inci în consola centrală, compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, precum și FordPass Connect, o conexiune AT&T 4G LTE care poate afișa un hotspot WiFi pentru până la 10 dispozitive cu mai multe planuri de date disponibile.
La opțiuni suplimentare intră funcțiile legate de controlul vitezei de croazieră și asistențele Ford Co-Pilot 360 – precum centrarea benzii și detectarea punctului mort.
Ford e un producător care insistă de ceva vreme pe tehnologia care stă la baza modelelor hibrid. Primul vehicul de acest fel fabricat din România aparține chiar americanilor. E vorba de modelul Puma, care se produce la uzina din Craiova.