Google vine cu noutatea: nu poți sări peste ea
Google testează noutatea potrivit căreia, utilizatorii vor fi avertizați atunci când vor efectua o căutare. Măsurile pe care gigantul tehnologic încearcă să le implementeze au drept scop găsirea unor rezultate mult mai sigure.
Google a luat recent măsuri pentru verificarea rezultatelor căutării, dar uneori sursele fiabile pot fi greu de găsit, în special cu știrile de ultimă oră. Acum, Google testează o nouă funcție care cel puțin îi va avertiza pe utilizatori atunci când o căutare poate produce rezultate nesigure, a raportat Recode.
Acest nou concept va încerca să ofere utilizatorilor în cadrul căutărilor, un context suplimentar despre informațiile noi su de ultimă oră. Danny Sullivan, din cadrul Google Search a afirmat că atunci ”când cineva efectuează o căutare Google, încercăm să vă arătăm cele mai relevante și fiabile informații pe care le putem oferi”.
O casetă de deasupra rezultatelor recomandă utilizatorilor că „se pare că aceste rezultate se schimbă rapid”, adăugând că „dacă acest subiect este nou, uneori poate dura timp până când rezultatele vor fi adăugate de surse de încredere”.
Cum funcționează noutatea Google
Ca exemplu, a citat o știre recentă despre un OZN care se presupune că a fost surprins de o cameră termică a unul elicopter al poliției.
„Cineva a obținut acest raport al poliției publicat în Țara Galilor și a avut un pic de acoperire a presei. Dar încă nu există prea multe detalii despre asta, dar oamenii caută subiectul. Pot eventual să meargă pe rețelele de socializare, astfel că subiectul poate evolua. Putem spune, de asemenea, că nu există o mulțime de lucruri adevărate care există acolo”, a spus Sullivan.
Dacă ar fi implementată complet, noua funcție s-ar adăuga la eforturile recente ale Google de a informa utilizatorii despre calitatea rezultatelor căutării. În februarie, compania a introdus panouri „despre acest rezultat” care afișează o descriere a site-ului web conectat. Aceasta va detalia fie modul în care site-ul obține informații, fie alte informații despre momentul în care a fost indexat pentru prima dată.
Cu toate acestea, ferestrele pop-up „despre acest rezultat” sunt ascunse în spatele unui meniu pe care oamenii nu știu să facă clic. Cea mai recentă caracteristică în testare avertizează utilizatorii din față și din centru că rezultatele ar putea să nu fie fiabile, sperând că le oferă utilizatorilor o pauză înainte de a răspândi orice dezinformare.