02 sept. 2021 | 12:15

Google și Apple pot fi amendați. De ce se întâmplă asta

ACTUALITATE
Google și Apple pot fi amendați. De ce se întâmplă asta

Google și Apple sunt platformele care dețin cel mai mare număr de aplicații și produse digitale în magazinele lor. Politicile de plată a acestora vor fi restricționate în viitorul apropiat.

Parlamentul sud-coreean a aprobat marți un nou proiect de lege. Acesta vizează platformele de magazine care comercializează aplicații. Operatorii principali, Google și Apple, vor trebui să solicite dezvoltatorilor să își folosească propriile sisteme de plată, în cazul vânzărilor de produse și servicii digitale.

Până acum, politicile impuneau plata unui comision de 30% pentru fiecare tranzacție. Dezvoltatorii vor putea evita să plătească comisioane. Utilizatorii vor fi îndrumați să facă plata prin intermediul unor platforme alternative.

Astfel, Coreea de Sud va fi prima țară care impune restricții asupra politicilor de plată Google și Apple. Dezvoltatorii nu vor mai fi obligați să utilizeze doar sistemele de facturare ale proprietarilor.

Odată ce președintele va semna legea, aceasta va putea fi aplicată, iar cei care nu o respectă vor suporta consecințele. Moon Jae și partidul din care face parte au susținut proiectul în cauză. Prin urmare, semnarea proiectului aprobat de către Parlamentul Sud-Coreean va fi doar o formalitate.

Ce părere au giganții Apple și Google despre acest lucru?

Un  purtător de cuvânt al Apple a spus că ” utilizatorii care achiziționează bunuri digitate vor fi supuși la un risc, vor fi predispuși la fraudă și le va fi subminată protecția confidențialității”. ”Gestionarea achizițiilor lor va fi dificilă, iar funcția de cumpărare și controlul parental nu va mai fi eficient” au mai declarat. Ei sunt de părere că încrederea utilizatorilor în achizițiile din App Store va scădea, ca urmare a noii legislații.

Purtătorul de cuvânt de la Google a spus că taxa de servicii ” ajută ca platforma de vânzare să rămână gratuită. Aceasta le oferă dezvoltatorilor instrumente și suport global pentru a fi accesat de miliarde de consumatori din întreaga lume”.