Google ”fură” o pagină de la Apple: funcția din Android 12 pentru intimitate sporită
Unele zvonuri sugerează faptul că Google va împrumuta o funcție de la Apple. Astfel, în cadrul noului Android 12 va fi implementată o opțiune care poate fi întâlnită și în cazul Apple, funcție care permite o intimitate sporită.
După cum afirmă Financial Times, Google notifică dezvoltatorilor de aplicații noile protecții pentru toți utilizatorii de Android. Scopul acestor notificări este de a-i proteja pe utilizatorii care renunță la partajarea codului de publicitate specific dispozitivului, astfel că acesta permite companiilor să urmărească utilizatorii în baza aplicațiilor instalate.
Astfel, dacă dezvoltatorii aplicațiilor vor încerca accesarea ID-ului unuia dintre utilizatori care refuză această ”urmărire”, atunci codul nu va reprezenta nimic altceva decât un ”șir de multe zerouri”. Utilizatorii pot deja să limiteze urmărirea publicității și totodată reseta ID-ul de publicitate, însă dezvoltatorii aplicațiilor au găsit de fiecare dată modalități de a trece peste aceste restricții. Potrivit unui e-mail înaintat de către Google, această nouă abordare urmează a fi implementată la sfârșitul acestui an.
Funcția Google a fost ”furată” de la Apple
Noile măsuri de protecție ar servi în mod eficient drept contracarare a confidențialității mai stricte a urmăririi aplicațiilor Apple introdusă în iOS 14.5. Criticii au acuzat în trecut că Google că este reticent în îmbunătățirea controalelor de confidențialitate, până la punctul în care ar fi ascuns setări pentru a descuraja oamenii să le folosească.
Această idee s-a schimbat de-a lungul anilor, astfel că Android 12 va include mai multe controale vizibile în ceea ce privește confidențialitate. Totodată, această măsură împotriva urmăririi ar putea ajuta enorm la reputația Google. Astfel, utilitatea acestei noi opțiuni ar fi una majoră în cazul în care folosești Android, pentru că va reprezenta o confidențialitate îmbunătățită.
Totuși, acest lucru nu va crea dezamăgire doar în cazul agențiilor de publicitate. Expertul în securitate Jackie Singh a declarat pentru Financial Times că există îngrijorarea că Google și Apple vor avea o putere disproporționat mai mare asupra datelor tale. Este posibil să ai mai multă confidențialitate în general, dar mișcarea ar putea însemna mai mult un compromis calculat decât un câștig absolut pentru tine ca utilizator.