Google a intrat în atenția Comisiei Europene: de ce este acuzat gigantul
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2021/06/Google-a-intrat-in-atentia-Comisiei-Europene-de-ce-este-acuzat-gigantul-800x450.jpg)
Google a reușit să atragă atenția Comisiei Europene, astfel că oficialii au deschis o investigație antritrust. Gigantul tehnologic este suspectat că ar fi încălcat dreptul concurenței.
Google este vizat de către autoritățile europene, fiind presupus că ar fi încălcat dreptul concurenței prin politicile sale de tehnologie publicitară. Autoritățile de reglementare, care au petrecut ultimii doi ani consultându-se în mod informal cu privire la sondaj, vor evalua acum, dacă Google își favorizează propriile servicii prin restricționarea accesului rivalilor, la datele utilizatorilor în scopuri publicitare.
Ca parte a anchetei de amploare, Comisia va analiza publicitatea grafică și video Google pe YouTube, platforma Google de gestionare a anunțurilor și piața de inventar Ad Manager și AdX, împreună cu restricțiile de date ale utilizatorilor pe care le pune terților, inclusiv rivalii publicitari online, editori și agenți de publicitate generali. Autoritățile de reglementare vor examina, de asemenea, decizia Google de a pune capăt urmăririi individuale a utilizatorilor pe Chrome și Android ca parte a modificărilor sale de confidențialitate.
„Serviciile de publicitate online sunt în centrul modului în care Google și editorii își monetizează serviciile online. Suntem îngrijorați de faptul că Google a făcut mai dificilă competiția serviciilor rivale de publicitate online în așa-numita stivă de tehnologie publicitară”, a declarat Margrethe Vestager, șeful antitrust al UE.
Google este parte într-o anchetă a Comisiei Europene
După cum a observat Comisia, nu există un termen legal pentru încheierea unui caz antitrust. Asta înseamnă, în cele din urmă, că o investigație care are loc la modul informal de doi ani ar putea dura la fel de mult pentru a ajunge la punctul final. Dacă se constată că Google a încălcat regulile antitrust, acesta va fi sancționat cu amenzi și i se va cere să remedieze problemele constatate.
Totuși, nu pentru prima dată când acest lucru se întâmplă. UE a amendat deja Google pentru practici publicitare abuzive în trei cazuri, între 2015 și 2018. Sandbox-ul de confidențialitate al gigantului web este, de asemenea, în anchetă în Marea Britanie.
Google a spus că va coopera cu CE pentru a ilustra avantajele produselor sale publicitare pentru companii și public.
„Mii de companii europene folosesc produsele noastre publicitare pentru a ajunge la clienți noi și pentru a-și finanța site-urile web în fiecare zi. Le aleg pentru că sunt competitive și eficiente. Vom continua să colaborăm constructiv cu Comisia Europeană pentru a răspunde la întrebările lor și pentru a demonstra beneficiile produselor noastre pentru întreprinderile și consumatorii europeni”, a declarat un purtător de cuvânt Google într-un comunicat.