Google schimbă regulile jocului pentru Europa, iar modificările le vei vedea pe telefonul tău

Google schimbă regulile jocului pentru Europa, iar modificările le vei vedea pe telefonul tău

Google a anunțat că va schimba regulile pentru Europa, astfel că modificările pot fi vizualizate chiar pe telefonul tău. Gigantul tehnologic va renunța la un anumit sistem de licitație.

Google va renunța la un sistem de licitație care îi obligă pe unii furnizori să liciteze pentru dreptul de a fi prezentați ca o opțiune implictă a motorului de căutare pe Android. După o amendă de 5 miliarde de dolari și acțiuni de aplicare a legii antitrust în 2018, oamenii din Europa au putut alege ce aplicații și servicii de bază folosesc în mod implicit pe Android, în loc să fie nevoiți să utilizeze produsele Google la început.

În timp ce configurează un nou dispozitiv Android sau efectuează o resetare din fabrică, utilizatorii din regiune văd un ecran care le oferă opțiunea de a alegere. Aceștia își pot selecta motorul de căutare implicit din mai multe opțiuni. Cu toate acestea, ceilalți trei furnizori care sunt prezențati alături de Google, au fost determinați printr-un proces de licitare.

Unele motoare de căutare rivale au considerat nedreaptă metoda pay-to-play. Comisia Europeană a declarat pentru TechCrunch că a intervenit după ce concurenții și-au semnalat îndoielile cu privire la abordare. CE „a discutat cu Google înseamnă să îmbunătățim ecranul de alegere pentru a răspunde acestor preocupări”.

Google aduce modificări pentru Europa

Google a hotărât să implementeze anumite modificări după ce, Comisia Europeană a lansat mai multe recomandări.

„În urma unor feedback-uri suplimentare din partea Comisiei, facem acum unele modificări finale la ecranul de alegere, inclusiv făcând participarea gratuită pentru furnizorii de căutare eligibili. De asemenea, vom crește numărul furnizorilor de căutare afișați pe ecran. Aceste modificări vor intra în vigoare din septembrie anul acesta pe dispozitivele Android”, a scris Oliver Bethell, șeful competiției Google pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, într-o postare pe blog .

Noul ecran va conține până la 12 opțiuni ale motorului de căutare. Cel pe care îl alegi este implicit pentru căutările pe ecranul de pornire și Chrome, dacă îl utilizezi ca browser. Dispozitivul tău va instala, de asemenea, aplicația de căutare a furnizorului respectiv.

Numai motoarele de căutare generale sunt eligibile și trebuie să aibă o aplicație de căutare gratuită în magazinul Play. Motoarele de căutare verticale (de exemplu, cele specializate sau specifice subiectului) vor fi blocate. Furnizorii care distribuie rezultatele căutării și anunțurile de la Google nu vor fi afișate nici ele pe listă. Modificările vor intra în vigoare pentru noile dispozitive Android vândute în Marea Britanie și Spațiul Economic European până la 1 septembrie.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: