Gluma de 1 aprilie care a ieșit foarte prost: ce este Voltswagen, transformarea bruscă a Volkswagen
Pe parcursul zilei de ieri, mai multe publicații din fiecare colț al mapamondului au preluat o informație referitoare la transformarea grupului Volkswagen în Voltswagen. A fost o glumă.
Cu mai mult de 24 de ore înainte de 1 aprilie, echipa de marketing a Volkswagen din SUA a postat pe Twitter imagine de mai jos. Dacă s-ar fi rezumat doar la atât, ar fi putut fi o glumă drăguță care ar fi dat naștere unor speculații în piață.
Din păcate, Volkswagen US a mers mai departe și a publicat un comunicat de presă prin care a anunțat procesul de rebranding al companiei din Volkswagen în Voltswagen, o aliniere la trendul lansării de mașini electrice.
Anunțul inițial a fost depistat de CNBC pe pagina web a companiei, cu o zi înainte să facă valuri în online. Cateva publicații au fost sceptice la schimbare, dar oficialii companiei au insistat asupra faptului că nu este nicio glumă la mijloc.
Au fost necesare aproape 24 de ore pentru ca surse apropiate de grupul nemțesc să confirme pentru Reuters și Wall Street Journal că tot efortul de marketing a fost de fapt o glumă de 1 aprilie, o glumă proastă, cu câteva zile înainte, dar una care s-a propagat rapid în secolul viralelor de pe internet.
”Este o glumă prematură de 1 aprilie. Este parte din campania de marketing pentru ID.4”, a declarat un oficial al companiei pentru Wall Street Journal.
În final, deși poți percepe întregul set de circumstanțe ca fiind o glumă, nu este exclus nici să-l percepi ca pe o minciună din partea unei companii care ”s-a jucat” cu adevărul de mai multe ori în trecut. Consecințele scandalului dieselgate încă se mai resimt în 2021 și nu cred că Volkswagen se afla în poziția de a se juca cu percepția oamenilor despre companie.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen a confirmat pentru Engadget că presupusul rebranding a fost făcut ”în spiritul unei glume de 1 aprilie”.