Generația tânără pune mâna pe muncă: firmele sunt luate cu asalt

Generația tânără pune mâna pe muncă: firmele sunt luate cu asalt

Se pare că tinerii români au ajuns la concluzia că nu poți realiza nimic în viață, dacă nu muncești. Așa se face că asistăm la un fenomen impresionant în țara noastră, numeroși conaționali de-ai noștri fiind dornici să se integreze în câmpul muncii.

Mulți oameni trăiesc cu impresia că tinerilor nu le place să muncească și că preferă să stea pe banii părinților chiar și mult timp după ce își finalizează studiile.

Ei bine, e drept că nu toți sunt pasionați de a-și face un rost în viață, doar că, în ultima perioadă, pe piața muncii din România se conturează o tendință care ne dă speranțe că tinerii noștri sunt puși pe fapte mari.

Tinerii vor să muncească

Un studiu recent, realizat de platforma de recrutare BestJobs, arată că asistăm la o creștere a interesului tinerilor cu vârste cuprinse intre 18 si 24 de ani de a-si gasi sau schimba jobul.

Pentru a ne face o idee mai clară asupra acestui fenomen, să analizăm cifrele puse la dispoziție de reprezentanții platformei.

Prin urmare, observăm că peste 15% din totalul aplicărilor pentru joburi noi pe BestJobs au fost din rândul tinerilor cu vârste între 18 și 24 de ani, peste nivelul de cel mult 12% înregistrat în lunile precedente. Intensificarea căutărilor de joburi în această categorie de vârstă este o veste bună, în contextul în care datele Institutului Național de Statistică arată că aproape 20% dintre șomeri fac parte din segmentul de vârstă 15-24 ani.

Celelalte categorii de vârstă active în căutarea de noi joburi sunt 35-44 de ani, cu 25% dintre aplicări și 25-34 de ani cu 24% dintre aplicări. Activitatea candidaților se reflectă și în tipurile de joburi la care aplică aceștia, astfel că joburile entry-level au atras 39% din totalul aplicărilor, pe când cele mid-level au înregistrat 47%.

„Activitatea crescută în rândul tinerilor este un semn bun și răspunde cererii din partea angajatorilor, care sunt în permanență în căutare de talente noi. Este cu atât mai bine cu cât datele oficiale arată că un procent îngrijorător de tineri sunt înregistrați fără un loc de muncă, în ciuda faptului că oferte disponibile există. Încurajăm tinerii să își completeze în CV-uri experiența acumulată prin proiecte din timpul facultății, programe de voluntariat, joburi de vară și să nu ezite să aplice la joburile pe care le consideră potrivite”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România.

Unde se angajează ei, în această perioadă? Ei bine, pe lângă Vânzări (cu 78.000 de aplicări), Financiar (cu 55.000 de aplicări) și Management (cu 52.000 de aplicări), topul celor mai căutate domenii este completat de Call Center/ Client Service (cu 26.000 de aplicări) și Marketing (cu 25.000 de aplicări).

Citește și: