30 aug. 2021 | 09:30

Furnizorii de gaze naturale, amenințați de autorități: soluția oficială, după ce ne-au terorizat cu scumpiri

ACTUALITATE
Furnizorii de gaze naturale, amenințați de autorități: soluția oficială, după ce ne-au terorizat cu scumpiri

Distribuitorii și furnizorii de gaze naturale au venit cu un val masiv de vești proaste pentru români în ultimele luni. Unii s-au trezit cu alte prețuri la gaz chiar și după ce au semnat un contract ferm pentru ceea ce, credeau ei, este un preț fix. ANRE s-a decis să intervină.

La prima vedere, românii par lăsați de izbeliște când vine vorba de factura la gaze naturale. Valoarea acesteia a explodat în ultimul an, iar creșterile cele mai serioase vor fi introduse de la 1 octombrie, urmând să fie resimțite serios de către populație la iarnă. Din fericire, ministrul Energiei a anunțat că vor începe controale serioase la furnizorii de gaze pentru a se verifica legalitatea practicilor din ultima perioadă.

Ce se întâmplă cu gazele naturale în România

Conform anunțului făcut de ministrul Virgil Popescu, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) și Autoritatea Națională pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) vor începe să realizeze controale la furnizorii care au încheiat cu clienții contracte ferme pe un an și după aceea i-au notificat că schimbă tarifele, o practică pe care am detaliat-o deja în urmă cu câteva zile.

„Controale la furnizori. ANRE și Autoritatea Națională pentru Protectia Consumatorilor vor demara o serie de controale la anumiți furnizori care au încheiat contracte cu preț ferm pentru 1 an de zile și care, acum, notifică consumatorii casnici că vor să schimbe prețul. Acest lucru nu se poate! ANPC să verifice această situație pentru că o poate încadra la ofertă înșelătoare! Iar ANRE poate amenda furnizorii cu până 5 % din cifra de afaceri dacă furnizorii nu respectă legea”, a anunțat ministrul.

Virgil Popescu atrage atenția asupra faptului că este inacceptabil ca o ofertă fermă făcută pe un an de zile să poată fi schimbată din senin. Practica este cu atât mai ciudată cu cât, în trecut, un furnizor care înregistra eventuale pierderi într-un an contractual, își recupera pierderile în următorii cinci ani de zile printr-un tarif un pic mai mare. „Până la urmă un furnizor nu poate să transfere 100% din riscul său către clientul final. Este exclus lucru și nu vom accepta acest lucru”, a precizat ministrul.

Consumatorul român pare să fie cel care are cel mai mult de pierdut, iar oficialitățile încearcă să intervină, deși este improbabil să se întâmple ceva bun. ”Nu vrem să lăsăm consumatorul român fără o protecție în fața scumpirilor care se văd pe facturile de gaze și energie electrică. Vom accelera aprobarea în Parlament a legii consumatorului vulnerabil, astfel încât actul normativ să fie votat în sesiunea parlamentară care începe în septembrie. Vrem ca legea să se aplice de anul acesta (începând cu octombrie, noiembrie) sau cu 1 ianuarie 2022. În plus, vrem să venim cu un suport financiar, o compensare a prețului facturilor pentru cei care au un venit ce nu-l depășește pe cel mediu”, a spus ministrul.
La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele