Facebook se reinventează complet, în curând: planul lui Mark Zuckerberg la care nu se aștepta nimeni

Facebook se reinventează complet, în curând: planul lui Mark Zuckerberg la care nu se aștepta nimeni

Facebook are în administrație, pe lângă rețeaua de socializare cu același nume, alte câteva platforme importante de comunicații. Instagram, WhatsApp și Messenger sunt doar câteva exemple, dar ”universul” deținut de Mark Zuckerberg este mai mare decât atât.

În contextul în care Google s-a reinventat în Alphabet în 2015, pentru că deja avea prea multe companii în subordine, Facebook pare să facă ceva similar în viitorul foarte apropiat. Surse din cadrul Facebook au confirmat transformarea pentru The Verge și au atras atenția asupra faptului că discutăm de o chestiune de câteva zile până la confirmarea oficială a procesului de rebranding. Cel mai probabil, se va întâmpla asta săptămâna viitoare.

Facebook nu va mai fi Facebook

Dacă nu se mai schimbă ceva important în planurile lui Mark Zuckerberg, pe 28 octombrie, în cadrul conferinței Connect, se va confirma și transformarea Facebook. Momentan, oficialii gigantului s-au ferit să comenteze pe marginea subiectului și au susținut că nu comentează zvonuri și speculații.

Anunțul vine într-o perioadă foarte dificilă pentru Facebook, una în care compania americană a făcut subiectul unui număr record de scandaluri. Nu au ajutat nici practicile lui Zuckerberg care, în fiecare moment, au pus în prim plan profiturile, în defavoarea experienței utilizatorilor.

Deși scenariul din spatele schimbării ar putea să aibă legătură cu practica celor de la Google de acum câțiva ani, nu este exclus nici ca Zuckerberg să fi plănuit acest rebranding ca o consecință a accentului pe care l-a pus în ultima perioadă pe ”metaverse”. Am explicat în trecut acest concept abstract în acest articol – Ce este metaversul, lumea digitală în care copiii tăi s-au refugiat deja, noi mai avem puțin, iar SF-urile au preconizat-o.

Din câteva se pare, ”noul” Facebook ar trebui să reflecte într-o manieră un pic mai clară ambițiile fabuloase ale Facebook, ambiții care au depășit deja de câțiva ani ideea de rețele de socializare.

Citește și: