28 iul. 2021 | 17:05

Facebook ia noi măsuri: ce nu vor mai putea face agențiile de publicitate

ACTUALITATE
Facebook ia noi măsuri: ce nu vor mai putea face agențiile de publicitate

Facebook implementează noi măsuri pentru a limita capacitatea agențiilor de publicitate de a ajunge la adolescenți cu anunțuri direcționate.

Odată cu această modificare, agenții de publicitate nu vor mai putea folosi „interese” sau informații obținute din alte servicii pentru a afișa reclame Facebook, Instagram celor mai tineri utilizatori ai Messenger. Modificarea nu va împiedica totuși aceste agenții de a mai ajunge la cei tineri.

Acestea vor putea utiliza în continuare informații demografice ample, precum vârsta, sexul și locația însă, actualizarea va împiedica utilizarea mai multor date granulare, inclusiv informații de pe site-uri web dar și aplicații terțe. Instagram face, de asemenea, mai multe modificări pentru a face adolescenții de pe platforma sa mai puțin vizibili.

Aplicația va începe să facă conturi noi private în mod implicit pentru adolescenții cu vârsta sub 16 ani, deși adolescenții de până la 13 ani pot opta pentru un cont public, dacă doresc. Instagram a spus că în primele teste „opt din zece tineri au acceptat setările implicite private în timpul înscrierii”, sugerând că schimbarea ar putea determina mai mulți adolescenți să aibă conturi non-publice.

Facebook vine cu noi măsuri pentru a proteja adolescenții

Pentru adolescenții care vor opta pentru conturile publice, Instagram va face mai dificilă interacțiunea adulților cu aceștia Compania spune că a „dezvoltat o nouă tehnologie” care facilitează identificarea „comportamentului potențial suspect” la adulții care ar putea prezenta un risc pentru adolescenți.

Potrivit Instagram, adulții semnalizați ca „potențial suspecți” vor fi împiedicați să urmărească adolescenții sau să comenteze postările lor. De asemenea, acești adulți nu vor vedea conținut de la adolescenți în Reels, Explore și alte recomandări în aplicație. Compania nu împărtășește multe detalii despre modul în care determină ce adulți ar putea primi acest ”badge”, dar a spus că un factor constă în faptul că va fi vorba despre adulții care sunt blocați sau raportați de către utilizatorii mai tineri.

Compania a discutat public planurile viitoare pentru o versiune a serviciului său pentru copiii mai mici de 13 ani. Această idee, despre care compania a spus că este în stadii incipiente, a determinat deja parlamentarii dar și alți oficiali în a genera noi proiecte legislative. Facebook continuă promovare acestei idei astfel că, într-o postare separată, compania a afirmat că intenționează să colaboreze cu experți în dezvoltarea copilului și siguranța online pe măsură ce noul serviciu va fi creat.