18 iun. 2021 | 15:15

Instagram vrea să ”stoarcă” și mai mulți bani: de ce te va enerva la culme funcția Reels

ACTUALITATE
Instagram vrea să ”stoarcă” și mai mulți bani: de ce te va enerva la culme funcția Reels

Instagram a copiat funcția Reels de la rivalul chinez TikTok. Acum, vrea să copieze și modelul de business.

Instagram e o platformă cu care Facebook a căutat să monetizeze masiv imediat după ce a preluat-o. Platforma a devenit rapid raiul influencerilor și banii au început să vină. Doar că lăcomia din rândul giganților tech e foarte bine cunoscută, iar Facebook nu face deloc excepție.

Instagram Reels, funcția copiată de la TikTok, va conține în curând și reclame. Durata maximă e de 30 de secunde.

Instagram Reels te va bombarda cu reclame

Instagram Reels va conține reclame și alte asemenea anunțuri. Astfel, în momentul în care scrollezi în Reels, pe lângă videourile celor pe care-i urmărești, vor apărea și diverse anunțuri publicitare. Reclamele vor arăta la fel ca orice alt Reel, vor fi pe ecran complet, în buclă, cu o durată de până la 30 de secunde și vor apărea între alte clipuri.

Anunțurile vor fi însă marcate printr-o mică etichetă denumită „sponsorizat”, care va apărea sub numele contului.

Instagram a început să testeze reclamele în Australia, Brazilia, Germania și India în aprilie. Acum, aduce formatul pentru utilizatorii din toate țările. E încă o încercare a Facebook de a monetiza masiv, după ce declara recent că va aduce reclame și în aplicațiile Oculus Quest.

Reels a fost lansat în august 2020, fiind o copie după ce oferă TikTok.

Un studiu recent arăta că, de fapt, nu toată lumea dă skip la reclamele enervante de pe platformele de socializare.

Șase din zece utilizatori români de internet au urmărit campanii publicitare derulate de influenceri sau branduri pe platforma TikTok, arăta o analiză Agenţia de Media Spark Foundry.  A contat foarte mult și pandemia: românii au folosit mediul online într-o mai mare măsură în ultimele 12 luni, comparativ cu anii anteriori.

Astfel, aceştia au fost mai prezenţi pe platforme (54%) şi reţelele sociale (50%) şi au făcut mai multe plăţi (56%) şi cumpărături online (52%).