22 sept. 2021 | 15:25

Este motorizarea pe bază de hidrogen viitorul: BMW și Audi par să creadă asta

ACTUALITATE
Este motorizarea pe bază de hidrogen viitorul: BMW și Audi par să creadă asta

Toată lumea este de acord că viitorul industriei auto stă în mașinile electrice. Cu toate astea, există destule voci care susțin că există o alternativă și mai bună, hidrogenul.

Aceasta este opinia unor mari producători de automobile, inclusiv BMW și Audi, care dezvoltă prototipuri de vehicule pe baza unui sistem de propulsie cu hidrogen, alături de flotele lor de mașini cu baterii, ca parte a pregătirilor pentru renunțarea la combustibilii fosili.

BMW este cel mai mare susținător al hidrogenului în rândul producătorilor auto din Germania, trasând o cale către un model de piață în masă în jurul anului 2030. Compania are, de asemenea, un ochi asupra schimbării politicilor privind hidrogenul în Europa și în China, cea mai mare piață auto din lume.

Constructorul din München a dezvoltat o mașină prototip pe bază de hidrogen pe platforma SUV-ului său X5, într-un proiect finanțat parțial de guvernul german.

Jürgen Guldner, vicepreședintele BMW care conduce programul pentru mașini cu hidrogen, a declarat că producătorul auto va construi o flotă de testare de aproape 100 de mașini în 2022.

„Indiferent dacă această tehnologie este condusă de politică sau cerere, vom fi gata cu un produs”, a spus el, adăugând că echipa sa lucrează deja la dezvoltarea vehiculelor de generația următoare.

„Suntem pe punctul de a ajunge acolo și suntem cu adevărat convinși că vom vedea o descoperire în acest deceniu”, a spus el.

Hidrogenul este încă prea costisitor

Hidrogenul este considerat un pariu sigur de către cei mai mari producători de camioane din lume, precum Daimler AG, unitatea Daimler Truck, Volvo Trucks și Hyundai, deoarece bateriile sunt prea grele pentru a fi utile vehiculelor comerciale pe distanțe lungi.

Cu toate acestea, tehnologia celulei de combustibil, unde hidrogenul trece printr-un catalizator, producând electricitate, este deocamdată prea costisitoare pentru autovehiculele de consum. Celulele sunt complexe și conțin materiale scumpe și, deși realimentarea este mai rapidă decât reîncărcarea bateriei, infrastructura este mai redusă.

Faptul că hidrogenul nu este atât de accesibil înseamnă, de asemenea, că susținătorii tehnologiei, precum ecologiștii germani, favorizează autoturismelor alimentate cu baterii, deoarece le consideră cel mai rapid mod de a-și atinge obiectivul de a controla emisiile produse de combustibilii fosili.

„Hidrogenul va juca un rol extrem de important în industria transporturilor”, a declarat Stefan Gelbhaar, purtătorul de cuvânt al partidului ecologiștilor în domeniul transporturilor în Bundestag.

Două variante

Ani de zile, producătorii de automobile din Asia de Est au fost singuri în dezvoltarea și împingerea mașinilor cu hidrogen, dar acum lucrurile se schimbă.

China își extinde infrastructura de alimentare cu hidrogen, iar mai mulți producători de automobile lucrează acum la mașini cu celule de combustibil, inclusiv Great Wall Motor, care intenționează să dezvolte SUV-uri alimentate cu hidrogen. În același timp, UE dorește să construiască mai multe stații de alimentare cu hidrogen pentru vehiculele comerciale.

Guldner, vicepreședintele BMW, a recunoscut că tehnologia hidrogenului este prea costisitoare pentru a fi viabilă pentru piața consumatorilor de astăzi, dar a spus că prețurile vor scădea pe măsură ce companiile de camioane vor investi în această variantă pentru a aduce pe piață vehiculele cu celule de combustibil.

Acesta a declarat că BMW a văzut mașinile cu pilă de combustibil cu hidrogen „complementare” cu viitoarele sale modele electrice, oferind o alternativă pentru clienții care nu pot încărca acasă, doresc să călătorească departe și să realimenteze rapid.

„Când viitorul înseamnă zero emisii, credem că a avea două răspunsuri este mai bun decât unul”, a adăugat el.

Viitorul este incert

Cu toate acestea, industria auto este ea însăși divizată în ceea ce privește un viitor în care hidrogenul și mașinile cooperează.

Unitatea Audi a VW ar putea să cerceteze celulele de combustibil, de exemplu, dar CEO-ul grupului Volkswagen, Herbert Diess, s-a arătat a fi împotriva mașinilor alimentate cu hidrogen.

„Mașina cu hidrogen s-a dovedit a nu fi soluția la schimbările climatice”, a spus el într-un tweet din acest an.

Stephan Herbst, directorul general al Toyota în Europa, are o viziune diferită.

Vorbind în rolul său de membru al grupului de afaceri Hydrogen Council, care prognozează că hidrogenul va alimenta mai mult de 400 de milioane de mașini până în 2050, acesta a spus că este încrezător că guvernele ccare au stabilit obiective ambițioase de reducere a carbonului, vor împinge hidrogenul alături de mașinile electrice.

„Credem cu tărie că nu este vorba de o alegere între cele două variante”, a adăugat el. „Avem nevoie de ambele tehnologii.