02 oct. 2021 | 15:25

După Volkswagen, Opel își închide fabricile: ce model nu se va mai fabrica

ACTUALITATE
După Volkswagen, Opel își închide fabricile: ce model nu se va mai fabrica

Opel își va închide fabrica din Eisenach, Germania, de săptămâna viitoare până la sfârșitul anului din cauza crizei globale de semiconductori.

Opel construiește SUV-ul compact Grandland X în Eisenach, tot acolo este construită și versiunea plug-in, adăugată anul trecut.

Lipsa microcipurilor obligă marca Stellantis să oprească producția la fabrică, a declarat un purtător de cuvânt Opel.

„Producția Opel Grandland, inclusiv versiunea hibridă, este programată să reînceapă la Eisenach la începutul anului 2022, dacă situația lanțului de aprovizionare o permite”, a spus purtătorul de cuvânt. Acesta nu a indicat o dată fermă pentru repornirea centralei.

Este planificată o reducere a programului de muncă pentru cei 1.300 de angajați pentru a face măsura mai acceptabilă pentru aceștia, a mai adăugat acesta.

Forța de muncă de la Eisenach solicită adăugarea unui alt model de mult timp, dar până acum, fără succes aparent.

Grandland X este construit și la fosta fabrică Peugeot din Sochaux, în Franța. Potrivit companiei, pentru moment nu este planificată nicio întrerupere a producției. Modelul poate fi comandat în continuare, a adăugat purtătorul de cuvânt al Opel.

Nu doar Opel este afectată

Lipsa semiconductoarelor continuă să oblige producătorii de automobile să reducă producția.

Volkswagen a anunțat, de asemenea, o oprire de aproape două săptămâni la fabrica sa emblematică din Wolfsburg începând cu săptămâna viitoare, după ce a limitat producția și lunile trecute.

Gigantul american Ford a declarat în mod similar că a devansat cu o lună planul de a relua activitatea la fabrica sa din Köln. Astfel,  în loc de 1 octombrie  termenul a fost mutat pentru începutul lunii noiembrie. Compania a dat vina pe aprovizionarea „volatilă” de semiconductori, care sunt componente cruciale atât în vehiculele convenționale, cât și în cele electrice.

Ca și alte țări, Germania se luptă cu lipsa bunurilor de bază și intermediare, cum ar fi lemnul, oțelul și materialele plastice. Dar lipsa cipurilor electronice este cea care lovește în mod deosebit industria auto.