07 oct. 2021 | 20:25

După Dacia și Audi, încă un gigant oprește producție: ce s-ar putea întâmpla la Skoda

ACTUALITATE
După Dacia și Audi, încă un gigant oprește producție: ce s-ar putea întâmpla la Skoda

Skoda Auto, parte a Volkswagen și cel mai mare exportator al Republicii Cehe, va reduce semnificativ sau chiar opri producția până la sfârșitul anului din cauza penuriei globale de jetoane care împiedică sectorul auto.

Producătorii din întreaga lume se luptă cu o lipsă de cipuri semiconductoare pe fondul unei creșteri post-pandemice a cererii, iar perturbarea împiedică economia cehă și alte state din Europa  care se bazează pe industria auto.

„Nici măcar Skoda Auto nu este capabilă să evite această criză globală”, a declarat purtătorul de cuvânt al Skoda Auto, Tomas Kotera, într-o declarație prin e-mail.

El a spus că principalul motiv pentru succesul producției a fost numărul mare de vehicule neterminate care așteaptă semiconductori.

„Prin urmare, ne concentrăm mai întâi pe finisarea acestor vehicule, astfel încât să le putem oferi clienților cât mai repede”, a spus Kotera.

Skoda, un pilon al economiei cehe și angajator major, a declarat că va menține locurile de muncă și salariile pentru lucrătorii săi.

Mai mult, compania așteaptă o stabilizare a segmentului de piață destinat microcipurilor în a doua jumătate a anului 2022.

Dacia și Audi afectate și ele de această criză

Audi trebuie să „lupte” zilnic pentru a face față unei penurii continue de cipuri auto, a spus CEO-ul Markus Duesmann.

„Am avut o primă jumătate de an foarte puternică. Ne așteptăm la o a doua jumătate mult mai slabă. Avem cu adevărat probleme”, a declarat Markus Duesmann.

Comentariile acestuia evidențiază problemele cu care se confruntă producătorii de autovehicule la nivel mondial în navigarea unei crize globale de aprovizionare cu cipuri care a afectat producția de mașini din întreaga lume. De aceea, Dacia este nevoită să oprească producția de vehicule. Din această săptămână, angajații uzinei de la Mioveni vor rămâne acasă. Liderul sindicatului Dacia, Viorel Ungureanu, a spus că un număr de 11.000 de salariați ai fabricii vor fi afectați de această decizie.

Pentru mai multe detalii despre problemele cu care se confruntă Dacia îți recomand acest articol.