Dacia și Ford, probleme masive din cauza lipsei de cipuri: ce se întâmplă cu giganții auto

Dacia și Ford, probleme masive din cauza lipsei de cipuri: ce se întâmplă cu giganții auto

Giganții auto se confruntă cu probleme masive din cauza penuriei de semiconductori. Criza a diminuat serios capacitatea de producție a celor doi producători.

Cele două uzine de autoturisme din România, Dacia și Ford, au fost sever afectate de criza de semiconductori și în luna septembrie, volumul raportat de Asociația Constructorilor de Automobile din România, ACAROM, fiind aproape la jumătate față de cel înregistrat în urmă cu un an, când era atins recordul de producție.

România a pierdut o producție de aproape 30.000 de autovehicule care nu au mai fost asamblate în cele două uzine de la Mioveni și Craiova, ca urmare a opririlor repetate de producție. Astfel, cele două fabrici au produs împreună numai 29.077 autoturisme în luna septembrie, un număr pe care altădată îl atingea Dacia singură.

Producătorii auto profund îngrijorați de producția scăzută

Cel mai mare declin a fost înregistrat de către cei de la Ford, care au fost nevoiți să diminueze în mai multe rânduri producția, în această vară, din cauza lipsei de componente electronice. Așadar, cei de la Ford au asamblat numai 7.156 de autoturisme Puma și EcoSport, o scădere drastică de circa 14.000 de autovehicule, care reprezintă un declin de 66%.

De partea cealaltă, Dacia a produs 21.921 autoturisme, cu aproape 40% mai puține decât anul trecut, când înregistra cel mai mare volum produs vreodată la Mioveni. Astfel, Dacia a pierdut, teoretic, un număr de circa 14.000 de mașini pe care nu le-a mai produs, din cauza lipsei de semiconductori.

După nouă luni, situația rămâne pozitivă pentru industria auto din România, cu o producție în cele două uzine de 315.115 vehicule, cu 3,3% mai multe decât anul trecut, dar cu perspective de intrare în zona negativă, începând din octombrie, fiind slabe șanse ca situația să se remedieze.

Cu toate acestea, nivelul de producție este sub cel din 2019 cu circa 40.000 de autoturisme, mai mult, această diferență s-ar putea adânci în ultimul trimestru.

Citește și: