Dacia dă lovitura pe piaţa auto: Țara care a scos uzina de la Mioveni ”din foame” nu e România

Dacia dă lovitura pe piaţa auto: Țara care a scos uzina de la Mioveni ”din foame” nu e România

Dacia este unul dintre cele mai populare branduri românești și, deși a avut un an greu în pandemie, se pare că vânzările din ultima perioadă au ajutat-o enorm să-și revină, chiar dacă nu au fost înregistrate în România.

Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT) a publicat cele mai recente statistici legate de vânzare de autoturisme pe teritoriul Marii Britanii. Aceste valori sunt aferente lunii mai, iar creșterea este una fabuloasă, mai ales pentru unele branduri, precum Dacia.

Ca referință, vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut cu 674% luna trecută, la 156.737 vehicule, în urma redeschiderii showroom-urilor din țară, după ce în mai 2020 s-au înmatriculat doar 20.247 vehicule. În aceeași perioadă a anului trecut, piața a fost afectată de restricţiile impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei de coronavirus (Covid-19).

Revenind însă la producătorul nostru autohton de autovehicule, pe teritoriul Regatului Unit, Dacia a vândut nu mai puțin de 1414 mașini pe parcursul lunii trecut. În contextul în care numărul din mai 2020 era de doar 269 de unități, este clar că, cel puțin când vine vorba de vânzările de autoturisme, pandemia s-a încheiat, iar oficialii de la Mioveni pot să doarmă mai liniștiți. Pe întreaga perioadă ianuarie-mai 2021, Dacia a vândut 5825 de vehicule, în creștere cu 9,1% față de aceeași perioadă din 2020. La acea vreme, vânduse 5340 de mașini.

Ce mașini preferă britanicii, pe lângă Dacia de la Mioveni

Dacă ai o curiozitate pe marginea subiectului, în topul celor mai bine vândute modele în mai se află Wolkswagen Golf, Vauxhall Corsa, Wolkswagen Polo, Mercedes-Benz A-Class şi Ford Puma. „Creşterea încrederii oamenilor de afaceri a condus redresarea vânzărilor auto în mai, iar această tendinţă trebuie menţinută şi reflectată în cererea consumatorilor privaţi, deoarece economia nu va mai beneficia de măsurile de sprijin adoptate în timpul pandemiei”, a atras atenția directorul general al SMMT, Mike Hawes.

În ceea ce privește afinitatea oamenilor pentru ecologie, în mai, cota de piaţă a vehiculelor electrice şi diesel s-a redus la 8,4% şi, respectiv, 9,9% (de la 12% şi, respectiv, 17% în mai 2020), în timp ce cota de piaţă a vehiculelor pe benzină a urcat la 6,8%, de la 3,8%. La modul general, în primele cinci luni din 2021, vânzările de maşini noi în Regatul Unit au urcat cu 42,5%, la 723.845 vehicule.

„Pe fondul datelor economice încurajatoare, a atenuării restricţiilor şi a succesului campaniei de vaccinare, SMMT se aşteaptă acum ca în 2021 să fie vândute 1,86 milioane de maşini noi, faţă de un nivel de 1,83 milioane previzionat în februarie. Ar fi o creştere de 13,9% faţă de 2020, dar un declin de aproximativ 20% faţă de media de 2,33 milioane de înmatriculări pe an înregistrată în perioada 2010 – 2019”, a estimat recent Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit.

Marea Britanie este a doua cea mai mare piață auto din Europa, după Germania, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei.

Citește și: