Dacia, într-un grup select de constructori: face deja valuri în Germania

Dacia, într-un grup select de constructori: face deja valuri în Germania

Dacia se pregătește să livreze primul său model electric, Spring. De altfel, piața europeană este destul de interesată de noua mașina a constructorului român.

Compania a primit un volum de comenzi de câteva zeci de mii de modele în toată Europa și a început să înregistreze primele automobile pe piețele vestice. În Germania, Dacia se numără printre constructorii care au înmatriculat vehicule electrificate. La acestea, se adaugă și mașinile cu GPL, o propulsie considerată alternativă.

De la începutul anului, un total de 421.567 vehicule noi, reprezentând 23,% din piață, au fost echipate cu un motor electric, practic, cu 152% mai multe față de anul trecut. Dintre acestea, 203.040 au fost complet electrice, adică 11,2% din totalul pieței, cu 160,5% mai multe comparativ cu cele din 2020.

Germania – „cea mai nouă frontieră”

Germania a înregistrat o creștere foarte mare, de peste 160%, a autoturismelor cu propulsie electrică, completă sau parțială, și a ajuns la o pondere de 40% a autoturismelor care au o propulsie alternativă. Printre mărcile care oferă astfel de vehicule se numără și Dacia, care acum oferă atât motorizare pe GPL, un segment pe care marca românească este lider, cât și motorizare electrică.

În ceea ce privește propulsia alternativă, Dacia ocupă o poziție bună cu motorizările GPL pe care le oferă, atât pe Sandero, cât și pe Duster, care poziționează marca de la Mioveni în postura de lider pe acest segment de piață. Practic, cu un total de 6.049 de autoturisme cu propulsie alternativă electric și gaz, reprezentând 24,3% din totalul vândut de Dacia în acest an pe cea mai mare piață auto din Europa, marca se poziționează peste mulți dintre competitori  și ocupă un loc în zona medie a pieței de vehicule cu emisii reduse de CO2.

Pentru marca Dacia, chiar dacă este la început de drum, cele 1.094 de automobile electrice înmatriculate reprezintă un început încurajator, mai ales că sunt mărci cu o reputație mai mare decât cea a mărcii românești, care au mai puține mașini electrice înmatriculate.

Citește și: