Dacia încheie anul ”pe plus”. De unde vine cea mai recentă veste bună
În contextul crizei globale de cipuri, care a afectat cel mai mult industria auto, este îmbucurător să vezi că Dacia reușește să iasă la mal pe final de 2021.
Vestea bună pentru Dacia pare să vină din Germania, iar dacă trendul din noiembrie se menține și în decembrie, vorbim de o scădere semnificativ mai mică a vânzărilor, comparativ cu competiție. Având în vedere vremurile în care trăim, până și scăderile mici în defavoarea scăderilor mari sunt vești bune.
Dacia nu este chiar pe plus, dar este mai puțin pe minus
Ca să vezi ecuația prezentată mai sus cu alți ochi, merită să ai în vedere că piața auto din Germania se află în picaj de luni bune, iar optimismul nu prea pare să aibă loc în această ecuație. Doar în luna noiembrie a acestui an, scăderea vânzărilor comparativ cu aceeași lună a anului trecut a fost de 31,7%. Vestea bună pentru Dacia este că, în dezastrul din cadrul celei mai puternice economii europene, a înregistrat o scădere de doar 19%, cu mult sub medie.
Pentru context, cu cifre cu adevărat bune s-au lăudat doar Tesla și Polestar. În preajma Dacia, cu scăderi mai mici decât media au mai fost Porsche, Kia și Hyundai.
Dacă vrei să înțelegi mai bine dezastrul sau motivul pentru care dezastru este cel mai bun cuvânt, ai în vedere că, pe cea mai mare piață auto din Europa, Mazda, Ford sau Nissa s-au dus în cap cu peste 50%. Volkswagen, Audi și Citroen au înregistrat înfrângeri între 40 și 50%. Până și Toyota, cu un portofoliu hibrid și plug-in hibrid impresionant, s-a văzut după noiembrie cu -39% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Nu în ultimul rând, Renault, Volvo, Opel, Peugeot, BMW, Skoda, Mercedes au de asemenea pierderi de peste 20 și chiar peste 30 de procente, față de rezultatele din noiembrie 2020.
Revenind însă la Dacia, în Germania, brandul autohton are o cotă de piață de 1,9%, cu 3807 autoturisme înmatriculate în noiembrie și 34.782 unități înmatriculate în întregul an.