22 oct. 2021 | 09:15

Dacia Duster, mai prost decât ai crede, din cauza crizei: ce-i lipsește SUV-ului de la Mioveni

ACTUALITATE
Dacia Duster, mai prost decât ai crede, din cauza crizei: ce-i lipsește SUV-ului de la Mioveni

Criza de semiconductori afectează o serie stufoasă de industrii, dar domeniul auto pare să fie printre cele mai mari victime, iar producători precum Dacia încearcă să se adapteze situației actuale din piață. Din păcate, clienții ajung să aibă de suferit.

Grupul Renault face un efort semnificativ pentru a se adapta, în situația în care tot mai mulți furnizori întârzie cu componentele electronice. Din păcate, în timp ce autoturismele Renault au mai multe procesoare esențiale, în cazul Dacia, problemele nu sunt la fel de mari, dar arată mai prost. Chiar dacă într-un autoturism de la Mioveni nu există sisteme electronice la fel de sofisticate, absența lor îți sare mai mult în ochi. De exemplu, nu te-ai aștepta ca în 2021 să cumperi o Dacia Duster fără sistem de închidere centralizată.

Dacia Duster, cu un compromis de funcționalitate

Începând momentan cu piața din Franța, Dacia va livra modelul Duster fără închidere centralizată. Această informație a fost inclusă într-un articol al celor de la L`argus în care sunt trecute în revistă toate problemele de componente pe care le au modelele grupului Renault, atât pentru brandul francez, cât și pentru marca românească.

În cazul Renault, situația este semnificativ mai gravă. Francezii nu pot livra mașinile cu sistemul de frânare de urgență AEB, un mecanism care ar fi trebuit să fie inclus ca dotare standard la mașinile noi. Acest minus se va reflecta și într-o scădere a nivelului de siguranță al mașinii certificat de EuroNCAP, un detaliu dureros ca imagine. Partea bună este că mașini precum Zoe, Clio și Captur vor fi mai ieftine din cauza absenței AEB. Șoferi, probabil, și-ar fi dorit să plătească mai mult și să aibă o mașină mai sigură, dar, momentan, nu pare să fie posibil.

În cazul Dacia, problemele sunt furnizarea compresoarelor de aer condiționat, de la furnizori precum Marelli, Bosch sau Continental. Fără acestea, mașinile Dacia nu pot fi asamblate sau livrate. Din acest motiv, se ajunge la întârzieri importante pe partea de producție.

Revenind însă la problema închiderii centralizate, sistemele respective vor fi montate ulterior pe mașinile Dacia Duster livrate fără, când vor deveni disponibile.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele