15 iul. 2021 | 18:35

Coca-Cola își schimbă aroma, din nou: a promis ”un gust chiar mai iconic”

ACTUALITATE
Coca-Cola își schimbă aroma, din nou: a promis ”un gust chiar mai iconic”

Coca-Cola și-a schimbat aroma băuturii în 1985 și a înfuriat o lume întreagă. Acum, va face același lucru și vom vedea care e reacția publicului.

Acum, compania o face din nou, riscând alte nemulțumiri. De data aceasta, schimbă gustul și aspectul uneia dintre cele mai populare băuturi răcoritoare ale sale: Coca-Cola Zero Zahăr, mai bine cunoscută sub numele de Coke Zero, versiunea dietetică, ce se presupune că seamănă foarte mult cu versiunea cu zahăr a Coca-Cola „clasică”.

Oficialii companiei au declarat recent că planul era de a schimba băutura, în așa fel încât să „ofere un gust și mai iconic de Coca-Cola”.

Americanii anxioși, sau cel puțin cei care în mod regulat își potolesc setea cu Coca-Cola Zero, vor fi judecătorii acestei schimbări.

Coca-Cola se reinventează din nou

Deja, pe rețelele de socializare, oamenii sunt îngrijorați și temători. Unii consumatori au promis că vor trece la alte băuturi, cum ar fi Diet Dr Pepper sau au amenințat că vor apela la băutura rivalului acesteia, Pepsi.

Alții și-au amintit de dezastrul de marketing din 1985, când Coca-Cola a dezvăluit „New Coke”, o versiune mai dulce a băuturii răcoritoare originale, care a fost respinsă de mulți consumatori.

Această schimbare a fost o încercare de a înlătura succesul tot mai mare al Pepsi. Dar consumatorii urau New Coke. În iunie 1985, compania primea 1.500 de apeluri pe zi pe linia de asistență pentru consumatori.

În iulie 1985, după doar trei luni, compania a anunțat că va restaura băutura originală, acum redenumită „Coca-Cola Classic”. „Dacă asta dorește consumatorul, asta îi vom oferi”, a declarat Charles Millard, președintele francizei Coca-Cola din New York.

De această dată, este puțin probabil ca schimbarea să provoace același tip de reacție, în ciuda unor îngrijorări, a declarat Doug Bowman, profesor de marketing la Goizueta Business School, din cadrul Universității Emory.

„Aceasta este o strategie în care Coca-Cola încearcă să rămână în fața pieței”, a spus el.

În general, consumatorii s-au obișnuit cu companiile de băuturi care schimbă și adaptează băuturile. Compania a făcut chiar și o ofertă limitată de „New Coke”, disponibilă în 2019, ca parte a unei promoții legate de „Stranger Things”, thrillerul supranatural din anii 1980.

Coca-Cola Zero Sugar, pe care compania a lansat-o în 2005, și-a mai schimbat aroma în trecut. În 2017, compania a spus că produsul a fost „reformulat”, astfel încât să aibă un gust mai mult ca sucul standard.

În declarația sa, compania a declarat că noua modificare „optimizează aromele existente de zahăr din Coca-Cola Zero și ingredientele existente”.

Deși compania nu a spus cum va arăta acest proces, a promis că nu va schimba ingredientele, care includ apă carbogazoasă, colorant de caramel, acid fosforic, aspartam, cofeină și benzoat de potasiu.