Cât de prost este semnalul la telefon în România: Telekom, Vodafone, Orange, Digi RCS RDS, în plângeri ANPC

Cât de prost este semnalul la telefon în România: Telekom, Vodafone, Orange, Digi RCS RDS, în plângeri ANPC

Deși nu este o practică atât de comună în România, pe cât ai crede, un număr important de români fac plângeri la ANCOM legate de calitatea semnalului la telefon. Așa îți dai seama cât de prost este semnalul la Digi RCS RDS, Vodafone, Orange și Telekom.

Aproximativ 1400 de reclamații au fost înregistrate în total în prima jumătate a acestui an la Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) pe marginea comunicațiilor electronice, telefonie. Dintre acestea, 146 făceau referire la calitatea semnalului de voce și/sau date mobile.

Comparativ cu statisticile de acum doi ani pe marginea subiectului, deși numărul total de plângeri a rămas similar, 1468 atunci față de 1437 acum, plângerile legate de semnal au fost mult mai mici la acea vreme, doar 105. Pe de altă parte, în 2020, numărul a crescut la 210 în același interval de timp, primul semestru. „În cele 12 luni ale anului 2019, ANCOM a primit un număr total de 2.573 de sesizări, din care 348 făceau referire la calitatea semnalului de voce/date, iar în anul 2020 au fost primite 4.059 de sesizări, din care 493 reclamau acest subiect”, a afirmat oficialii instituției pentru Economica.

Digi RCS RDS, Vodafone, Telekom, Orange, care este mai slab la semnal

Dacă folosim numărul de plângeri ca referință pentru calitatea semnalului la telefon oferit de operatorii din România, lucrurile sunt destul de clare. Deși nu are cei mai mulți utilizatorii în România, Telekom are cele mai multe plângeri în primele șase luni din 2021. Discutăm de 206 plângeri legate de semnal, în timp ce anul trecut înregistrase 312 plângeri.

Vodafone este foarte aproape pe locul doi în ceea ce privește problemele de semnal cu 200 de plângeri pe marginea acestui subiect, în scădere față de același interval din 2020, când abonații au făcut 330 de reclamații.

Deși trendul pare să fie descendent în întreaga piață, excepția de la regulă este Orange. În 2020 a avut doar 26 de plângeri, iar în primul semestru din acest an numărul plângerilor a sărit până la 199.

Digi RCS RDS, prin operatorul său de telefonie Digi Mobile, a înregistrat 147 de reclamații, cele mai puține pe 2021 dintre operatorii locali, în timp ce anul trecut, în aceeași perioadă, sărise la 217 plângeri.

Citește și: