Cât de mult te „spionează” Google dacă folosești Gmail pe telefon
Noile funcții de confidențialitate iOS 14 ale Apple au trimis valuri de șoc prin industria publicitară în toamna anului trecut, când au fost lansate. Acum, o problemă o reprezintă cât de mult te „spionează” Google pe telefon.
Apple nu va împiedica agențiile de publicitate să urmărească utilizatorii de pe web, dar acum îi obligă pe dezvoltatori să indice toate datele personale pe care le poate colecta o aplicație și scopurile colectării datelor menționate.
iPhone și iPad vor forța, de asemenea, dezvoltatorii să ceară permisiunea de a urmări utilizatorii în cadrul aplicațiilor și serviciilor. Atacul masiv al Facebook asupra Apple la mijlocul lunii decembrie este o dovadă că schimbările de confidențialitate sunt o mare problemă pentru companiile care fac bani din reclame personalizate.
Cum colectează Google datele tale
Aceste reclame se bazează pe datele pe care utilizatorii le permit Facebook, Google și altora să le colecteze, în schimbul accesului gratuit la serviciile lor. Este genul de compromis care funcționează în industria comercială. Dar este posibil ca utilizatorii să nu fie conștienți de domeniul de aplicare al datelor la care oferă acces terților. Acolo te vor ajuta etichetele de confidențialitate ale aplicației Apple din iOS 14.
Spre deosebire de Facebook, Google nu a făcut prea mare caz despre funcțiile de confidențialitate ale Apple. Dar compania a întârziat să-și actualizeze aplicațiile iOS cu mai bine de o lună.
Aceste actualizări vin în sfârșit. Aplicațiile majore pentru iPhone, cum ar fi YouTube și Gmail, tocmai au primit primele actualizări majore în câteva săptămâni. În mod surprinzător, există o cantitate masivă de informații pe care Google le poate colecta de la utilizatorii de iPhone.
La fel ca în cazul etichetelor de confidențialitate ale Facebook, etichetele Google indică faptul că aplicațiile sale vor colecta o mulțime de date despre utilizatori în mai multe scopuri. Aceasta include publicitate terță parte, analize, personalizarea produselor, funcționalitatea aplicației și – cel mai enervant – alte scopuri. Aceste categorii conțin, de asemenea, o secțiune „alte tipuri de date” care sugerează că aplicațiile pot colecta și mai multe informații.
Cum poți să gestionezi cum să-ți fie folosite datele
Următoarea comparație arată că Gmail și YouTube nu colectează aceleași informații în scopuri publicitare. YouTube acumulează o mulțime de informații suplimentare în comparație cu Gmail. Toate aceste date sunt folosite pentru ca Google să vândă anunțuri mai bine direcționate, care aduc venituri mai mari.
Cu toate acestea, Google spune adesea că nu partajează niciun fel de date despre utilizatori cu agenții de publicitate și acest lucru este adevărat. Google nu le oferă altora aceste informații personale, dar le folosește pentru a permite companiilor să vizeze anumite categorii de utilizatori cu anumite tipuri de anunțuri.
Din nou, nu există nicio problemă cu Google și Facebook care colectează toate aceste date, iar iOS 14 nu va împiedica niciun dezvoltator să urmărească utilizatorii, atât timp cât aplicațiile respectă regulile sale de confidențialitate. Aplicațiile trebuie să enumere datele pe care le colectează și vor trebui să solicite permisiunea pentru urmărire.
Cu toate acestea, aceste etichete de confidențialitate ar putea ajuta utilizatorii să ia decizii mai în cunoștință de cauză cu privire la ce fel de informații doresc să permită colectarea aplicațiilor.
Pentru a vedea etichetele de confidențialitate pentru orice aplicație, va trebui să te îndrepți către App Store, să cauți aplicația în cauză și apoi să cauți secțiunea de confidențialitate a aplicației.
Vei găsi, de asemenea, aceleași informații în listele de pe App Store pentru desktop. Iată chiar aici secțiunea de confidențialitate a aplicației YouTube și aici confidențialitatea aplicației Gmail. Google va actualiza în curând toate aplicațiile sale pentru iPhone cu etichetele de confidențialitate ale aplicațiilor.