Carrefour face anunțul la care ne așteptam cu toții: renunță la casieri, mai repede decât ai crede
Dacă mai aveai vreun dubiu legat de faptul că meseria de casier va dispărea în curând din toate supermarketurile și hipermarketurile, Carrefour a făcut anunțul.
Carrefour a fost prima companie care a decis să deschidă în România un hypermarket fără casieri. Proiectul se pare că a fost un succes atât de răsunător pentru gigantul francez, încât acea particularitate va devenit generalitate mai repede decât ai crede.
Conform unui interviu acordat Economica.net, toate magazinele care se vor deschide în România sub brandul Carrefour, din acest moment, vor fi exclusiv self-checkout. Nu vor mai avea casieri. ”Focusul nostru este ca următoarele hipermarketuri și marketuri să fie 100% Self Service”, a declarat un oficial Carrefour România.
Ca referință, anunțul vine după ce în urmă cu câteva săptămâni, în localitatea Sfântu Gheorghe, a fost deschis primul hipermarket 100% self check-out din întreaga rețea de magazine. A fost al 41-lea în țară.
Nu știm exact unde se vor deschide viitoarele magazine Carrefour, acest detaliu nefiind făcut public, dar mai important decât acest detaliu este altceva. Retailerul a anunțat că magazinele existente, cel puțin pe parcursul acestui an, nu vor suferi modificări de funcționalitate. Cu alte cuvinte, dacă lucrezi la Carrefour pe poziția de casier, în 2021 nu trebuie să-ți faci griji că îți vei pierde locul de muncă.
Motivul oficial pentru tranziția generală la self check-out nu are legătură cu creșerea profitului pentru că elimini un număr mare de angajați, ci cu dorința clienților ”de a câștiga timp la cumpărături”.
“Observațiile din teren și discuțiile active cu clienții relevă toate același lucru (nu doar în România, ci la nivel global): clienții nu își doresc să mai aștepte la coadă. De 20 de ani de când suntem în piață, Carrefour ascultă nevoile consumatorilor și transformă feedbackul în opțiuni de shopping. Prin intermediul tehnologiei transformăm experiența de cumpărături pentru a oferi fluiditate, interconectivitate între formatele fizice și online și accesibilitate.Pentru a câștiga timp pentru clienții noștri, ne dorim ca în 2021 să creștem progresiv numărul de formate de magazine echipate doar cu case Self Sevice. Focusul nostru este ca următoarele Hipermarketuri și Marketuri să fie 100% Self Service”, au declarat oficialii companiei.