Când NFT-urile iau o turnură ciudată: această artistă își pune la bătaie ovulele
NFT-urile se întâlnesc cu inseminarea artificială, într-o piesă de artă care este de vânzare la renumitul târg de artă Art Basel.
Non Fungible Token (NFT) este un jeton criptografic de pe blockchain care reprezintă un tip unic de activ. Ar putea fi jeton utilitar, jeton de securitate, activele lor digitale și clasificate evoluează împreună cu tehnologia de criptare și blockchain. Deoarece NFT-urile nu sunt interschimbabile, ele pot acționa ca dovadă a autenticității și a proprietății în domeniul digital.
Artista Narine Arakelian, după cum relatează Page Six, va face un contract prin care promite unul dintre ovulele ei oricui îi cumpără NFT-ul intitulat „Live”, la expoziția de artă de la Miami.
Piesa de artă digitalizată provine dintr-un triptic fizic „Live, Laugh, Love”, a notat The Daily Beast, iar Arakelian, în vârstă de 42 de ani, speră că oricine o cumpără va folosi efectiv ovulul pentru a avea un copil.
NFT-urile o iau razna
„Operele mele de artă sunt toate copiii mei și faptul că aceasta va produce, de fapt, un copil este minunat”, a spus ea pentru Page Six. „Acest obiect de artă va însemna întotdeauna atât de mult pentru cumpărător, deoarece le-a adus copilul lor!”.
Deși conceptul este cu siguranță neobișnuit, acest contract ovarian este inedit pentru artista armeană, al cărei portofoliu include „picturi interactive”, care sunt afișate în realitate augmentată. De asemenea, în 2019, a luminat o scară la Bienala de la Veneția într-un curcubeu caleidoscopic.
În mod uimitor, ovulul lui Arakelian ca NFT nu este cel mai ciudat NFT de vânzare la Art Basel din acest an, sau chiar singurul care conține material genetic. Cineva a implantat semnătura creatorului „Star Trek” Gene Roddenberry în codul ADN al unui organism bacterian și îl vinde drept „primul NFT viu”.
Între ovul, bacteriile Roddenberry și insigna de închisoare a lui Michael Cohen, fiind vândute ca NFT la festivalul de artă de la Miami, acesta a fost cu siguranță un an decisiv pentru această formă de artă digitală bizară – și probabil inutilă.