BMW și Volkswagen, ”îngropate” cu o amendă incredibilă: cum au înșelat sistemul și, implicit, pe tine
Una dintre cele mai mari amenzi acordate vreodată în industria auto a fost stabilită în această săptămână și a vizat o înțelegere ilegală între BMW și Volkswagen referitoare restricționarea concurenței în domeniul sistemelor de evacuare a gazelor de eșapament pentru motoarele diesel.
Nu mai puțin de un miliarde de dolari sau 875 de milioane de euro trebuie să plătească BMW și Volkswagen în urma unei înțelegeri la care a participat și grupul Daimler prin Mercedes Benz. Diferența dintre cei trei este că Mercedes nu trebui să plătească nicio sancțiune pentru că oficialii gigantului au dezvăluit membrilor Comisiei Europene particularitățile înțelegerii. Ca referință, prin această practică de a-ți pârî partenerii, Daimler a scăpat de o amendă de 727 de milioane de euro.
Comisia Europeană a aplicat joi amenzi de 502 milioane de euro producătorului german de automobile Volkswagen şi 373 de milioane pentru BMW, pentru restricţionarea concurenţei în domeniul sistemelor de evacuare a gazelor de eşapament pentru maşinile diesel, notează Le Figaro.
Celălalt mare producător german Daimler (Mercedes), care a participat la acest acord, dar i-a dezvăluit existenţa, nu a fost sancţionat. Aceste trei grupuri „au încălcat regulile UE privind practicile anticoncurenţiale consultându-se cu privire la dezvoltarea tehnică în domeniul curăţării emisiilor de oxid de azot”, a se arată într-un comunicat al Comisiei Europene prin care au fost explicate circumstanțele amenzii. Este important de reținut că acest caz vizează și autoturisme de lux din portofoliul Audi și Porsche, divizii ale Volkswagen. În același timp, este complet diferit de Dieselgate.
„Volkswagen, BMW şi Daimler (Mercedes) s-au întâlnit în mod regulat la şedinţele tehnice pentru a discuta despre dezvoltarea tehnologiei de reducere catalitică selectivă (SCR), care elimină emisiile nocive de oxid de azot (NOx) din gazele de eşapament ale maşinilor cu motoare diesel prin injectarea de uree (numit şi „AdBlue”)”, a explicat executivul european. ”În timpul acestor întâlniri, timp de peste cinci ani, producătorii de automobile s-au coordonat cu scopul de a nu depolua mai mult decât prevăd reglementările,” este concluzia Comisiei Europene.
Aceste grupuri „aveau tehnologia necesară de a reduce emisiile dăunătoare sub nivelul legal prevăzut de standardele UE privind emisiile. Dar au evitat să-şi facă concurenţă prin faptul că nu au folosit întregul potenţial al acestei tehnologii pentru a merge mai departe decât nivelul de purificare prevăzut de lege”, a declarat comisarul pentru Concurenţă, Margrethe Vestager, la o conferinţă.