BMW revoluționează modul în care vor arăta și vor funcționa motocicletele electrice
BMW are planuri mari și ar putea schimba din temelii tot ce știi acum despre motocicletele electrice.
BMW nu face de multă vreme motociclete electrice, dar merge în aceeași direcție cu industria. Germanii ar putea însă să revoluționeze totul odată cu un brevet depus deja pentru înregistrare. Germanii ar vrea să renunțe la tradiționalul lanț și să vină cu un sistem nou, care să transmită cuplul de la motor la roată.
E un fel de arbore de transmisie – shaft, cum îi zic americanii, așa cum vezi în imaginea de mai jos.
BMW, sistemul care schimbă tot ce știi despre motocicletele electrice
În imaginile cu brevetul pregătit de germanii de la BMW se poate observa și cum lucrează acest sistem. Nu mai e nevoie de lanț, iar puterea obținută ar putea fi mai mare decât în mod obișnuit.
În locul lanțului obișnuit este amplasat un arbore cardan care permite amplasarea motorului într-o poziție longitudinală. Se crește astfel eficiența transmisiei. Sistemul e cu atât mai revoluționar cu cât producătorii de vehicule electrice pe două roți caută să inoveze pentru a obține maximul de putere.
Componentele unui sistem de propulsie electrică necesită spații și aranjamente diferite de cele clasice cu motoare pe ardere internă. Eliminarea rezervoarelor tradiționale pe benzină și a motoarelor cu ardere voluminoasă și înlocuirea acestora cu modularitatea componentelor electrice e o cu totul altă muncă. Iar BMW caută să facă această tranziție cât mai simplă.
Mai ales că în piață se învârt cam aceleași idei legate de motoarele electrice.
În afară de cele montate la roțile din spate – pentru scuterele și motocicletele de mică putere – și cu excepția modelului Harley-Davidson Livewire, motoarele continuă să fie montate transversal și nu variază prea mult de la un producător la altul.
BMW vrea altceva cu modelul Vision DC Roadster.
Germanii cred că un astfel de sistem va funcționa. Odată cu eliminarea lanțului, producătorul are libertatea de a plasa motorul în diferite poziții. Poate fi amplasat coaxial cu motocicleta și chiar decalat pe o parte a axei sale longitudinale, ceea ce ar putea duce la modele futuriste, precum acest concept.
Dacă proiectul acestui arbore de transmisie ar fi în cele din urmă implementat, BMW ar putea deveni primul producător de motociclete electrice care aduce această soluție pe piață.