BMW continuă testările: ce știm despre viitorul model i7

BMW continuă testările: ce știm despre viitorul model i7

Dezvoltarea seriei BMW i7 intră în faza finală cu un program de testare în condiții extreme de drum și vreme. Motoarele electrice, tracțiunea integrală și bateria de înaltă tensiune trebuie să-și dovedească performanța și fiabilitatea la sarcină maximă.

BMW spune că testarea în regiuni fierbinți are loc pe piste de testare și drumuri publice din întreaga lume. Inginerii de dezvoltare „verifică în primul rând performanța și fiabilitatea motoarelor electrice, a tracțiunii integrale și a bateriei de înaltă tensiune sub stres maxim din cauza temperaturilor ridicate, a drumurilor neasfaltate, a generării de praf și a diferențelor mari de altitudine”.

Un alt scenariu extrem pentru managementul energiei și electronicelor de putere: conducerea la vale, cu o baterie complet încărcată, care nu mai poate absorbi energia de recuperare.

Testele de anduranță la căldură nu sunt menite doar să testeze componentele grupului de propulsie, deoarece defecțiunile fundamentale atât de apropiate de prezentare ar fi o provocare enormă, ci mai presus de toate, să le salveze. Componentele celei de-a cincea generații de e-drive la BMW au trecut deja prin numeroase teste de rulare. Cu toate acestea, pentru fiecare model de vehicul trebuie testat din nou dacă răcirea și durabilitatea sunt oferite prin aranjarea diferită a componentelor – de aici testele la temperaturi exterioare extrem de ridicate, lumina solară permanentă și uscăciune.

Teste peste teste

„În cadrul unui program de testare bine definit pentru prototipuri, sunt simulate sarcini care corespund provocărilor cu care se confruntă un vehicul de producție pe parcursul unui ciclu complet de viață al produsului”, scrie BMW. „Ajutați de tehnologia sensibilă de măsurare de la bord, inginerii experimentați de testare înregistrează fiecare reacție a motoarelor electrice, a bateriei de înaltă tensiune, a controlului conducerii și a sistemului de răcire integrat, precum și a tehnologiei de încărcare și a managementului energiei la influențele meteorologice și ale drumului”.

Pe lângă motor, alte componente, cum ar fi computerele de bord sau sistemul de aer condiționat sunt, de asemenea, testate. În plus, dezvoltatorii pot verifica din nou comportamentul materialelor folosite în interior.

În urmă cu câteva săptămâni, BMW publicase deja poze și impresii cu testările de iarnă ale lui i7 la Arjeplog, Suedia. Pe lângă comportamentul la rece a componentelor, acolo s-a lucrat și la reglarea sistemelor de propulsie și suspensie.

Potrivit BMW, i7 pur electric va fi prezentat în cursul anului 2022 împreună cu alte variante de model ale noului BMW Seria 7.

Citește și: