Black Friday 2021 și consecințele controalelor ANPC: tot mai mulți români și-au dat seama că reducerile nu există
Românii s-au cam lămurit care-i treaba cu Black Friday, iar această realitate s-a putut observa din prima oră a dimineții. În contextul controalelor agresive ale ANPC, giganții din comerțul online nu au mai putut deforma percepția cumpărătorilor ca în alți ani, iar acest detaliu s-a reflectat în numărul redus de tranzacții.
În primele 30 de minute de la startul campaniei de reduceri de Black Friday, numărul tranzacțiilor a fost cu 72% mai mic decât în 2020. Cu alte cuvinte, reducerile nu au mai fost atât de ”substanțiale” ca în anii trecuți, iar oamenii au fost mai sceptici în a-și cheltui banii. Numărul mediu de tranzacții a scăzut galopant până la aproximativ 14 pe minut, în timp ce coșul mediu a fost de 322 de lei. Această valoare este cu atât mai importantă cu cât, în urmă cu câteva zile, un alt studiu atrăgea atenția asupra faptului că majoritatea românilor au peste 1000 de lei rezervați pentru cumpărături de Black Friday.
Românii nu au mai fost convinși de reducerile de Black Friday
Conform datelor agregate de procesatorul de plăți PayU, la ora 7:30, volumul total al tranzacțiilor s-a ridicat la 1,99 milioane de lei, în scădere cu 72.08% față de anul anterior. Numărul total de tranzacții s-a ridicat la 5273, cu aproape 40% sub cel din 2020. În cazul celor care au optat pentru plata în rate, coșul mediu de cumpărături a fost un pic mai mare, de 654 de lei.
Pentru a înțelege mai bine dezamăgirea cumpărăturilor față de reducerile mici de prețuri de Black Friday 2021, poți arunca o privire pe studiu Kantar România publicat în urmă cu câteva zile. Concluziile respectivei analize sunt că 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online cu această ocazie, iar bugetul alocat pentru Black Friday este de până la 1.000 de lei în cazul a peste o treime dintre respondenţi, între 1.000 şi 3.000 de lei pentru 40,7%, şi peste 3.000 de lei pentru 15,8%. La nivel general, media bugetului alocat de către români pentru cumpărăturile de Black Friday sare de 2.200 de lei.
O alta analiză asupra vânzărilor din primele ore de Black Friday insistă asupra faptului că volumele tranzacționate în primele două ore de reduceri au fost de 132 de milioane de lei, în creștere cu 12,23%, față de aceeași perioadă din 2020. Dacă ai însă în vedere rata inflației de aproximativ 7,5% și scumpirile de preț care, în majoritatea cazurilor, au sărit de 30% la o varietate foarte mare de produse, este clar că Black Friday 2021 este un eșec pentru comercianți și, mai ales, pentru cumpărătorii care au așteptat un an să facă ceva cu acei bani economisiți cu un efort semnificativ.