Black Friday 2021 la eMag – cât de reale vor fi reducerile, ce se întâmplă cu prețurile în viitorul apropiat
Foarte mulți români așteaptă cu sufletul la gură Black Friday 2021 la eMag. Cea mai importantă perioadă de reduceri din an este programată în acest an pe 12 noiembrie. Există însă mai multe aspecte pe care ar fi bine să le ai în vedere înainte să te arunci la achiziții.
Tudor Manea este CEO eMag, iar în weekendul care tocmai s-a încheiat, a fost invitat la emisiunea Ora de Profit. În acel context, șeful gigantului a explicat un pic realitatea din jurul celui mai important eveniment anual de oferte. Deși planeta se mai confruntă la această oră și cu criza containerelor și a cipurilor, pe lângă pandemia de Covid-19, Manea a încercat să ofere asigurări în ceea ce privește stocurile disponibile pentru Black Friday 2021 la eMag. În plus, a insistat pe autenticitatea reducerilor de care se vor bucura cumpărătorii.
Black Friday 2021 la eMag – realitatea din depozitele magazinului online
„Noi ne pregătim, de obicei, pentru Black Friday imediat ce se termină Black Friday anterior. Acum știu că sunt niște zvonuri în piață că, de la criza containerelor sau a microcipurilor, ar fi niște probleme, dar pentru Black Friday marfa a fost contractată de mult timp, produsele sunt în stoc, la prețuri bune, iar reducerile sunt reale. Este ziua cu cele mai multe reduceri din an”, explică CEO-ul eMag. Cu alte cuvinte, oamenii pot sta liniștiți când vine vorba de reduceri și stocuri.
În același context, Tudor Manea a ținut să amintească de perioada de la începutul pandemiei și de criza măștilor de protecție. În mod previzibil, nu a insistat pe modul în care s-a îmbogățit la acea vreme din specula cu măști din eMag Marketplace, ci pe modul în care compania sa a dres scandalul la scară largă pe care l-am detaliat aici.
Nu de alta, dar până să vină Consiliul Concurenței cu un avertisment pe marginea subiectului, găseai la acea vreme o sumedenie de anunțuri precum cel de mai sus, trei măști ”la ofertă” cu 99 lei. „Nu este normal ca unele companii să profite de această situație și să crească prețurile nejustificat. Ca urmare, investigăm comportamentul companiilor care comercializează produse şi echipamente de protecție din domeniul sănătății și securității în muncă, în contextul majorării excesive a prețurilor acestora.”, insista atunci președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, fără să menționeze în mod explicit eMag.
Duminică, la Ora de Profit, Tudor Manea își amintea cu mândrie de acea perioadă în care eMag a vândut o cutie de măști la 149 de lei. „Atunci când le-am listat a fost un fel de Black Friday, s-au vândut 100 de cutii de măști pe secundă”, își amintește CEO-ul. Șeful eMag a menționat însă că, tot atunci, o cutie era vândută în mod uzual cu 400 – 500 lei de către alți comercianți, fără să spună că respectivii ”comercianți” erau în propriul Marketplace.
Acele circumstanțe sunt o problemă majoră mai ales din cauza poziției privilegiate a eMag în piața locală. Ca idee, în 2019, eMAG a avut 3,3 milioane clienți activi, în medie cu 4 comenzi, iar anul trecut, cel al pandemiei, au fost 4,3 milioane clienți cu 5,2 comenzi în medie. Plata cu cardul a urcat de la 30-40%, înainte de pandemie, la peste 50%. În consecință, aceasta este una dintre poveștile de succes ale coronavirusului, în timp ce mall-urile se pregătesc să dea faliment din lipsă de clienți, iar un procent copleșitor de mare de restaurante sau închis deja pentru totdeauna.
Vizavi de ce rezervă viitorul pentru clienții eMag, lucrurile sunt clare în opinia CEO-ului. Scumpirile vor fi la ordinea zilei, undeva între 10-20%, mai ales la produsele necesare telemuncii, în contextul constrângerilor pandemiei.