Banca Transilvania, ING și Libra Bank, dau tonul la digitalizare: cum ți s-a schimbat relația cu banca și cu banii tăi
Banca Transilvania era de mult timp cea mai bună bancă din România, iar acum mai poate să-și treacă încă o performanță pe CV-ul virtual. Tocma a devenit una dintre ”cele mai digitale” bănci din țara noastră, împreună cu ING Bank și Libra Bank.
Relația multora dintre noi cu băncile s-a schimbat radical în ultimul an. Sunt șanse mari să nu mai fi călcat deloc într-o agenție, iar multe dintre ele au fost și desființate. Pierderile au fost semnificative pentru bănci majore din piață, iar cei care au îmbrățișat cu două mâini digitalizarea și serviciile online au ieșit în față.
Tocmai din acest punct de vedere, performanța unor companii precum Banca Transilvania, ING Bank și Libra Bank este cu atât mai importante. Cele trei au dat tonul pe partea de digitalizare, iar în urma lor, au venit foarte aproape BCR și Raiffeisen Bank. Aceasta este concluzia unui raport realizat de FinnoScore.
„Pandemia a impulsionat digitalizarea sistemului bancar la nivel internaţional, dar în ţări ca România, care mai avea de lucrat la acest capitol în 2019, efectul a fost mult mai evident. Oamenii au devenit mult mai deschişi la tot ceea ce înseamnă interacţiunea virtuală cu banca, iar băncile şi-au îmbunătăţit şi eficientizat procesele şi au creat interfeţe mai prietenoase şi uşor de folosit. Nu doar numărul de clienţi care îşi fac conturi exclusiv online a crescut, dar şi aplicaţiile bancare mobile au devenit din ce în ce mai competitive“, a explicat Iulia Malioukis, reprezentant al companiei de consultanţă Horvath.
În primul an al pandemiei, a fost evident că aproape toate băncile au făcut investiți majore în aplicațiile mobile și au pus la dispoziția clienților numeroase servicii digitale. Dacă este să asociem niște cifre acestei realități, băncile din România au investit peste 200 mil. euro în automatizarea proceselor, pe fondul pandemiei, în 2020. Ca urmare, 60% dintre bănci au ajuns să permită deschiderea complet online a conturilor, comparativ cu 25% în 2019. Una dintre principalele tendinţe pentru 2021, care se concretizează deja, este avântul neobăncilor, cum sunt Revolut, N26 sau PayPal.
”Analiza FinnoScore arată că atuurile neobăncilor faţă de băncile tradiţionale constau într-un dialog constant şi bine adaptat publicului ţintă, concentrarea mai mare pe optimizarea prezenţei online, pe facilitarea proceselor de deschidere a conturilor online, pe crearea de aplicaţii intuitive şi uşor de utilizat, precum şi pe lucrul continuu la noi funcţii care le sunt comunicate cu succes clienţilor“, a mai adăugat Iulia Malioukis.
Pentru context, băncile prezente în analiza FinnoScore au fost analizate în funcţie de peste 300 de criterii, defalcate pe 12 categorii. Printre acestea se numără vânzările online, comunicarea multicanal, funcţionalitatea aplicaţiei mobile şi a internet banking-ului, vizibilitatea strategiilor de inovare digitale, prezentaţa în social media.