Banca Transilvania, ”în luptă” cu BRD: anunțul giganților despre banii tăi
Pandemia a influențat semnificativ viziunea românilor asupra serviciilor bancare, a influențat modul în care economisim și cheltuim. Din acest motiv, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că Banca Transilvania s-ar putea să nu mai fie în vârful piramidei.
După ce am detaliat ieri performanța financiară absolut incredibilă a BCR, a venit rândul BRD să publice rezultatele pe semestrul 1 din 2021. Având în vedere pandemia începută anul trecut și reticența oamenilor la a-și cheltui economiile la acea vreme, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că anul curent este mult mai benefic pentru întreaga industrie bancară.
Chiar și așa, nu te-ai fi așteptat la performanța cu care se laudă BRD Groupe Societe Generale. Sunt curios când vom vedea și rezultatele financiare pe primul semestru ale Banca Transilvania pentru a putea face o comparație cum se cade.
Banca Transilvania versus BRD și BCR
Comparativ cu semestrul 1 din 2020, profitul net al BRD a înregistrat o creștere de nu mai puțin de 51%. Astfel, s-a ajuns la 626 de milioane de lei, față de 415 milioane pentru perioada identică a anului trecut. Creșterea spectaculoasă a fost justificată prin activitatea comercială solidă, dar și de eliberarea netă aferentă costului riscului.
Punctual, principalele tendințe comerciale și indicatori financiari ai BRD Groupe Société Générale la 30 iunie 2021 la nivel consolidat, în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS), au înregistrat o creştere a creditelor acordate persoanelor fizice de 58% în dinamică anuală și de 19% față de semestrul I 2020.
În final, finanțarea companiilor a crescut cu +23.5% în dinamică anuală și +30% față de finalul lunii iunie 2020), determinată atât de clienții IMM (+37% în dinamică anuală), cât și de clienții companii mari (+21% în dinamică anuală). Prin programului IMM Invest au fost acordate credite în valoare de 700 milioane RON în doar 2 luni de la relansarea acestuia. La profit a contribuit şi adoptarea pe scară tot mai mare a canalelor digitale, numărul de clienți ce utilizează activ banca la distanță a crescut cu +19% în dinamică anuală.