Atenție, șoferi: 30 de milioane de mașini aflate în trafic, un potențial pericol. Totul pleacă de la airbag
Nu mai puțin de 30 de milioane de autoturisme aflate în trafic în diverse colțuri ale mapamondului ar putea reprezenta un potențial pericol pentru șoferi și pasageri, în cazul unui accident. Aceasta este premisa unei investigații recente începută în Statele Unite ale Americii.
NHTSA a anunțat în prima parte a acestei săptămâni că a început o anchetă asupra unui număr record de vehicule fabricate pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, dar care se află în circulație în fiecare colț al mapamondului. Acestea sunt în număr de aproximativ 30 de milioane și au fost construite de diverși producători. Potențialul dezastru și subiectul investigației pleacă de la airbag-uri defecte produse de grupul nipon Takata, conform Reuters.
Zeci de milioane de mașini potențial periculoase, pe străzi
Modele realizate între 2001 și 2019 fac subiectul analizei și, în total, discutăm de 1384 de tipuri de autoturisme. La momentul de față, nu a fost apreciat cu precizie nivelul de risc la care se supun șoferi mașinilor și pasagerii lor. În opinia NHTSA, posesorii celor 30 de milioane de autovehicule, dintre care foarte multe se mai află încă în circulație, nu trebuie să ia vreo măsură urgentă.
Pentru context, doar în ultimul deceniu, peste 100 de milioane de airbag-uri Takata, din care 67 milioane în SUA, au fost înlocuite din cauza temerilor că ar putea exploda. Este important de reținut că aceasta nu este doar o problemă teoretică, un joc de probabilități. Pe plan global, s-au înregistrat peste 400 de accidente și 28 de decese, inclusiv 19 în SUA, pornind de la airbag-urile defecte produse de Takata.
Cea mai nouă investigaţie inițiată de administrația americană pentru siguranța traficului (NHTSA) include vehicule asamblate de Honda, Ford, Toyota, General Motors, Nissan, Subaru, Tesla, Ferrari, Mazda, Daimler AG, BMW, Chrysler (acum parte din grupul Stellantis NV), Porsche, Jaguar Land Rover. ”Deşi nu au fost identificate riscuri legate de siguranţă, sunt necesare noi analize pentru a evalua riscurile viitoare provocate de airbag-urile care nu au fost rechemate la service”, se arată în comunicatul NHTSA.