Probleme mari la Ford: de ce recheamă în service 3 milioane de mașini

Probleme mari la Ford: de ce recheamă în service 3 milioane de mașini

Ford anunță că va rechema în service nu mai puțin de trei milioane de vehicule din cauza unor probleme tehnice.

Constructorul american Ford efectuează o nouă rechemare în service. Sunt vizați șoferii care au cumpărat anumite modele ale producătorului. În total, e vorba de 3 milioane de mașini. Și de această dată, e vorba de probleme tehnice, mai exact sunt probleme la airbag-urile Takata, cu care sunt echipate unele modele.

Acestea pot exploda, scrie presa internațională.

Ford recheamă în service 3 milioane de mașini

Problema a fost semnalată în SUA, acolo unde administraţia americană pentru siguranţa traficului (NHTSA) vrea să ceară Ford Motor Co să recheme la service trei milioane de vehicule pentru a înlocui airbag-urile defecte produse de grupul nipon Takata, care pot exploda.

NHTSA a respins încercarea celui de-al doilea producător auto american de a evita rechemarea la service. Ford are acum la dispoziţie 30 de zile pentru a prezenta măsuri de notificare a proprietarilor maşinilor afectate şi pentru a rezolva problemele, a precizat Administraţia americană pentru siguranţa traficului.

O rechemare la service de asemenea magnitudine va fi probabil costisitoare pentru Ford, apreciază analiştii.  Modelele afectate sunt Ranger, Fusion şi Edge din anii 2006 – 2012, precum şi anumite tipuri de vehicule aparţinând brandurilor Lincoln şi Mercury.

În plus, Administraţia americană pentru siguranţa traficului a cerut rechemarea la service a aproximativ 5.800 de maşini de la Mazda Motor Corp din anii 2006 – 2012, respingând de asemenea încercarea producătorului auto nipon de a evita repararea vehiculelor. Airbag-urile frontale Takata conţin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbag-urile frontale s-ar activa, ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice şi declanşarea anormală a acestuia.

Ford e prezent și-n România. Are o uzină la Craiova unde produce primul SUV hibrid făcut la noi în țară – adică modelul Puma.

Citește și: