16 iun. 2021 | 19:05

Apple a dat drumul la podcasturi contra cost: cât te costă noul serviciu online și ce oferă în schimb

ACTUALITATE
Apple a dat drumul la podcasturi contra cost: cât te costă noul serviciu online și ce oferă în schimb

Apple a întârziat lansarea de podcasturi contra cost, însă, acum sunt live. Serviciul îți permite să plătești pentru o serie de avantaje de la creatorii tăi preferați, inclusiv nenumărate beneficii.

Dintre beneficiile acestor podcasturi plătite, enumerăm ascultarea fără anunțuri, accesul din timp la serviciul precum și episoade bonus și conținutul arhivat. Prețurile încep de la 49 de cenți pe lună în SUA, pentru spectacole individuale sau grupuri de spectacole. Pentru a deveni un abonat la acest serviciu, procesul este destul de simplu.

Ceea ce trebuie să faci este să atingi butonul din aplicația podcast-uri să să te înscrii folosind detaliile ID-ului tău Apple, pentru a obține conținut premium livrat pe măsură ce acesta va deveni disponibil. Apple este creditat cu distribuirea podcast-urilor către mase, prin sprijinirea formatului audio episodic pe iTunes și oferirea de instrumente pentru creatori în GarageBand.

Gigantului tehnologic i-a luat mai mult de 15 ani pentru a afla cum să câștige bani din spectacole. Între timp, rivalul său principal de streaming muzical, Spotify s-a concentrat pe gazon cu o investiție uriașă în podcast-uri, inclusiv achiziții și parteneriate de înaltă calitate ale editorilor. De asemenea, pregătește un serviciu propriu de abonament la podcast.

Cum vor câștiga creatorii din podcasturi contra cost

Strategia Apple, dezvăluită în aprilie, nu este atât de diferită de modelul său de afaceri divizor App Store pentru dezvoltatori. Compania primește practic un comision de 30% pentru toate abonamentele la podcast, reducerea scăzând la 15% după un an după ce ai obținut calitatea de membru plătitor. Creatorii pot încasa întregul venit din publicitate și pot continua să genereze venituri din afara podcasturilor Apple.

Abonamentele premium vor fi oferite de o serie de editori principali și independenți, inclusiv Tenderfoot TV, Pushkin Industries, Radiotopia de la PRX, NPR, Los Angeles Times și The Athletic. Apple a spus inițial că funcția va fi disponibilă în 170 de țări și regiuni începând cu luna mai, dar a stopat lansarea pentru a pune toate detaliile la punct. Ultimele cifre arată că au existat 2 milioane de emisiuni gratuite disponibile în aplicația Podcast.

Pe lângă abonamente, Apple introduce, de asemenea, canale care permit editorilor să afișeze grupuri cu singură siglă, o lucrare de artă și o descriere unică. Ascultătorii vor putea naviga prin canale gratuite și cu plată, împreună oferind avantaje suplimentare abonaților serviciului.