30 sept. 2021 | 13:25

Alternativa Land Rover urmează să aterizeze în Europa: Ineos, cel mai nou concurent pe piața europeană

ACTUALITATE
Alternativa Land Rover urmează să aterizeze în Europa: Ineos, cel mai nou concurent pe piața europeană

Ineos Automotive, o unitate a gigantului chimic și energetic Ineos, va lansa un vehicul off-road robust în Europa și America de Nord, pentru fermieri.

Compania intenționează să lanseze o versiune utilitară a Grenadier pentru clienții din mediul de afaceri, care ar trebui să reprezinte majoritatea vânzărilor vehiculului cu tracțiune integrală, împreună cu o versiune pentru pasageri. Vehiculul va fi lansat și în părți din Africa și Orientul Mijlociu în 2022.

Ineos a spus că va vinde Grenadier prin grupuri de dealeri consacrați și specialiști 4X4, precum și online. Acesta vizează 200 de puncte de vânzare la nivel global pentru când încep vânzările în 2022.De altfel, compania are 15 puncte de vânzare pregătite în Germania pentru data lansării.

Ineos lucrează, de asemenea, la o versiune pickup a Grenadier, care va fi crucială pentru piața nord-americană. Pe piața SUA, pickup-urile reprezintă o parte importantă și extrem de profitabilă din totalul vânzărilor din industria auto.

Tehnologie cu celule de combustibil

Grenadier va avea motoare pe benzină și diesel furnizate de BMW. Producția vehiculului va fi lansată la sfârșitul anului 2021 la o fostă fabrică Daimler care construiește mașini inteligente în Hambach, în nord-estul Franței. Ineos a achiziționat fabrica de la producătorul german de automobile anul trecut.

Gary Pearson, care conduce piețele Ineos din Marea Britanie, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, a declarat că tehnologia motoarelor cu combustie pe care o folosește compania este potrivită pentru piața de astăzi.

Totuși, din cauza interdicțiilor asupra vehiculelor cu combustibil fosil care urmează să se aplice în Europa, compania se uită la tehnologia cu pilă de combustibil cu hidrogen pentru versiunile viitoare ale Grenadierului cu emisii zero, mai degrabă decât să folosească baterii.

„Pe măsură ce tehnologia electrică se dezvoltă, ar putea deveni foarte potrivită pentru noi”, a spus Pearson. „Dar astăzi în ceea ce privește autonomia, greutatea bateriilor…într-un vehicul care trebuie să tragă lucruri, să ridice lucruri, să transporte lucruri, aceasta nu este neapărat potrivită pentru noi în acest moment.”

Un acord între compania-mamă Ineos și Hyundai pentru a explora oportunitățile de producție și furnizare de hidrogen include evaluarea utilizării sistemului de celule de combustibil al producătorului sud-coreean din Grenadier.