20 sept. 2021 | 19:35

A fost creată o hologramă pe care o poți atinge: ce-nseamnă asta pentru viitorul tehnologiei

ACTUALITATE
A fost creată o hologramă pe care o poți atinge: ce-nseamnă asta pentru viitorul tehnologiei

Cercetătorii au dezvoltat o hologramă care îți permite să o atingi și să o „simți”. Mai ceva ca în holodeck-urile din „Star Trek”.

Oamenii de știință de la Universitatea din Glasgow au creat un sistem de holograme care utilizează jeturi de aer cunoscute sub numele de „aerohaptice”, pentru a reproduce senzația de atingere, potrivit Ravinder Daahiya, un cercetător care a lucrat la proiect. El a spus că jeturile de aer îți pot permite să simți „degetele, mâinile și încheieturile oamenilor”. Echipa a publicat o lucrare a descoperirilor lor în Advanced Intelligent Systems.

Această hologramă pare a fi un scenariu SF, dar nu este

„În timp, acest lucru ar putea fi dezvoltat pentru a-ți permite să întâlnești un avatar virtual al unui coleg din cealaltă parte a lumii și să îi simți cu adevărat strângerea de mână”, a spus el pentru The Conversation. „Ar putea fi chiar primii pași spre construirea a ceva de genul unui holodeck”.

Similar cu hologramele senzoriale anterioare, sistemul aerohaptic nu necesită un controler portabil sau mănuși inteligente pentru a produce simțul tactil. În schimb, o duză, care este capabilă să răspundă la mișcările mâinii, suflă aer cu o cantitate adecvată de forță asupra ta.

Daahiya și echipa sa au testat acest lucru cu o proiecție interactivă a unui joc de baschet. Poți interacționa cu mingea, într-un mod foarte convingător, spun cercetătorii.

„Feedback-ul tactil de la dispozitivele de aer din sistem este, de asemenea, modulat pe baza suprafeței virtuale a jocului de baschet, permițând utilizatorilor să simtă forma rotunjită a mingii, în timp ce se rostogolește, de la vârful degetelor atunci când sare și cu palma, atunci când aceasta se întoarce”, au spus oamenii de știință.

Sitemul este destul de limitat deocamdată. Cu toate acestea, Daahiya speră că va putea fi folosit, în cele din urmă, pentru a crea experiențe destul de uimitoare de jocuri video, precum și pentru a ajuta medicii să trateze mai bine pacienții, indiferent unde se află pe Pământ.