Veste proastă pentru posesorii de Honda: sute de mii de mașini, întoarse în service
Autoturismele Honda poate nu sunt cele mai populare în România, dar vestea proastă de la producătorul japonez este una foarte importantă.
În 2020, autoturismele sunt din ce în ce mai deștepte. În mare parte, acest detaliu este datorat unui hardware complex asistat de un software pe măsură. Când partea de programare are însă probleme, ești la distanță foarte mică de un dezastru. Din păcate, asta s-a întâmplat cu nu mai puțin de 608.000 de autoturisme Honda.
Peste 600.000 de de SUV-uri ale producătorului au o probleme software pentru care trebuie să revină în service. Ecranul de la bord poate înceta din senin să mai afișeze informațiile de care ai nevoie pentru a te deplasa în siguranță. Mai mult decât atât, aceleași ecrane de la bord pot înceta să-ți afișeze fluxul video de la camerele din jurul mașinii.
Vehiculele afectate sunt foarte multe, iar problema afectează autoturisme produse din 2018 și până în prezent. Este vorba de Honda Odyssey 2018 – 2020, Honda Passport 2019 – 2020 și Honda Pilot 2019 – 2021. Conform oficialilor Honda, toate acestea au fost livrate cu software defectuos și ar fi bine să se întoarcă în service cât mai curând.
Chiar și dacă nu întâmpini o problemă cu una dintre mașinile respective, este doar o chestiune de timp până când defectul va ieși la iveală și nu-ți dorești să se întâmple în trafic. Oficialii NHTSA, o organizație guvernamentală din SUA, au menționat și ei particularitățile defectuoase într-un comunicat. ”Programarea incorectă a software-ului central de rețelistică poate provoca numeroase erori ce pot întârzia sau preveni afișarea fluxului video de la camera din spate a mașinii.” În consecință, mașinile nu funcționează în conformitate cu regulamentul federal din SUA și prezintă un risc pentru pasageri și șoferi.
Mașinile afectate vor începe să se întoarcă în service începând cu luna septembrie a acestui an, dar problema pare să se rezolve cu o simplă resoftare. Din păcate, nu o poți face în confortul căminului. Aceasta este a doua problemă la scară largă provocată de software-ul Honda. În prima fază, s-a întâmplat același lucru în 2018 cu peste 230.000 de modele din gama Accord și Insight.