Vânzările de mașini Dacia, în cădere liberă: situația din Europa, terifiantă pentru uzina de la Mioveni

Vânzările de mașini Dacia, în cădere liberă: situația din Europa, terifiantă pentru uzina de la Mioveni

Din cauza stării de urgență, numărul de mașini achiziționate a scăzut brusc în ultimele luni, în fiecare colț al mapamondului. Puține branduri au suferit însă atât de mult precum Dacia, în această perioadă de criză.

Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania a publicat un raport referitor la vânzările de autoturisme din aprilie, iar statisticile sunt șocante, în raport cu lunile anterioare sau cu vânzările de acum un an. Ca referință, Germania este cea mai profitabilă piață din Europa pentru producătorii de autoturisme și este percepută ca un barem pentru situația din întreaga Uniune Europeană.

Trăgând linie, concluziile la începutul acestei luni sunt clare, vânzările înregistrate pe luna aprilie în Germania au scăzut cu 61,1%, până la 120.840 de unități comercializate. Una dintre cele mai afectate companii care activează în teritoriu este Dacia, care a raportat un declin de 56,3% până la valoarea relativ infimă de 3.057 de mașini vândute.

Dacă nu era evident, declinul din Germania este o oglindă a situației din întreaga Europă cauzată de pandemia de Covid-19 și de măsurile de izolare adoptate de la Berlin, pentru stoparea creșterii cazurilor.

În ceea ce privește alte companii importante, brandurile Renault şi Ford au raportat scăderi ale vânzărilor de 58,3% şi, respectiv, 61,7% luna trecută. Tot în aprilie, livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 63,9%. Vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 71,2%, iar cele ale BMW cu 49,9%, potrivit Agerpres.

Pe perioada pandemiei, în Uniunea Europeană, comparativ cu situația de acum un an, s-au produs cu 2,3 milioane de mașini mai puțin. Este însă important de reținut că pandemia nu se încheiat, iar acest deficit pe partea de producție va mai crește în următoarele luni. Nu de alta, dar foarte multe uzine evită să reia activitatea pentru a nu deveni focare de infecție. Datele ACEA arată că, în medie, închiderile au durat 29 de zile lucrătoare, dar au fost și țări unde avem o medie de 36 de zile, dar și o țară cu 15 zile.

În România datele arată că uzinele Dacia și Ford au stat închise 31 de zile lucrătoare și au produs cu 68.000 mai puține mașini decât într-un an normal.

Citește și: