Un startup de un miliard de dolari, cumpărat de Nestle: ce face gigantul, după Nescafe și KitKat

Un startup de un miliard de dolari, cumpărat de Nestle: ce face gigantul, după Nescafe și KitKat

Nestle este o companie atât de puternică încât este improbabil să nu ai un produs în casă de la ei, iar acum a decis să reprofileze. Tocmai a cumpărat un startup cu un miliard de dolari.

Nescafe, KitKat sau Joe sunt doar câteva produse din portofoliul Nestle, dar compania a decis să facă investiții într-un domeniu complet nou pentru ei. Pe lângă cele câteva mii de branduri pe care le deține, colosul elvețian a cumpărat Freshly, un startup american. Achiziția a fost de un miliard de dolari.

Freshly este un startup specializat pe prepararea și livrarea de preparate gătite în urma plății unui abonament. Dintr-un punct de vedere, este business-ul ideal de pandemie. În loc să mergi la cumpărături sau să cumperi din zece locuri diverse preparate, ai parte de aceeași diversitate dintr-un singur loc în schimbul unei taxe săptămânale sau lunare.

Clienții startup-ului își fac un abonament și primesc acasă mâncăruri care pot fi apoi doar încălzite la cuptorul cu microunde și consumate în 3 minute de la livrare. În mod previzibil, o mare parte din marketingul serviciului gravitează în jurul faptului că discutăm de produse sănătoase preparate de bucătari pricepuți.

În contextul tranzacției, Freshly a fost evaluată la 950 de milioane de dolari, cu posibilitatea creșterii până la 1,5 miliarde de dolari, în funcție de rezultatele de business stipulate de Nestle în contract.

Ca referință, Nestle cochetează de câțiva ani cu Freshly. Încă din 2017 a cumpărat 16% din companie. Investiția inițială a fost făcută pentru a înțelege un pic mai bine cum funcționează piață și dacă un astfel de business are potențial.

Compania Freshly a fost fondată în anul 2012, la New York, de trei antreprenori, Michael Wystrach, Alberto Lopez Toledo și Carter Comstock. Au fost printre primii care au avut această idee destul de populară în 2020. Au mai trecut însă trei ani până până au început să facă ce fac astăzi. Abia în anul 2015 și-au lansat pe piață serviciul de livrare de mâncare pe bază de abonament care a convins acum Nestle să se arunce la o investiție de un miliard de dolari.

Activ doar în SUA, Freshly livrează aproximativ un milion de mese săptămânal către clienți din 48 de state americane. Pe 2020 sunt estimate încasări de 430 de milioane de dolari.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI