Telekom, prinsă cu minciuna și amendată: ce mesaj înșelător a transmis clienților

Telekom, prinsă cu minciuna și amendată: ce mesaj înșelător a transmis clienților

Anunțurile de Black Friday promit oferte incredibile și sunt menite să atragă cât mai mulți clienți să cumpere produse și servicii. Însă compania Telekom a transmis un mesaj înșelător clienților într-una dintre campaniile de Black Friday.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat o companie din sectorul telecom cu 7.000 de lei pentru nereguli în ofertele de telefonie mobilă şi internet care pot crea grave prejudicii clienţilor, a scris, pe Facebook, Sorin Susanu, comisar-şef în cadrul ANPC.

„În ultima perioadă au început să apară tot mai multe reclame în care ne sunt prezentate informaţii extrem de atrăgătoare încercând să ne inducă in eroare prin crearea unor percepţii false cu scopul final de a ne determina să cumpărăm acele produse. Rog să analizaţi cu atenţie toate aceste „oferte miraculoase” deoarece în multe cazuri ele sunt mincinoase şi vă pot crea grave prejudicii”, a arătat Susanu, citat de Agerpres.

Compania Telekom, amendată de ANPC

El nu precizează numele vreunei companii, însă din ofertele prezentate şi din pozele publicate rezultă că este vorba despre compania Telekom.

„Un astfel de exemplu este o campanie publicitară a unei companii de telefonie care-şi prezenta serviciile inducând ideea şi percepţia de „gratis” şi „nelimitat”, cu toate ca în realitate lucrurile erau diferite, respectiv: Campania BLACK FRIDAY ROMÂNIA care a rulat în perioada 5 – 29.11.2020 şi a promovat beneficiile ofertei MOBIL NELIMITAT a prezentat o publicitate înşelătoare. Pe de o parte, în publicitatea oferită de operatorul economic NELIMITAT NET + MINUTE 50% REDUCERE 12 LUNI există diferenţe privind mărimea caracterelor (literelor) utilizate la descrierea ofertei, inducând astfel în eroare consumatorii. Totodată, menţiunea de „CEL MAI MIC PREŢ PENTRU TOATE ACESTE BENEFICII LA UN LOC” trebuie să aibă la bază elaborat un studiu de piaţă efectuat de o societate specializată în sondarea pieţei, care trebuia să specifice eşantionul şi perioada analizată pentru a se putea stabili veridicitatea informaţiei oferite”, a scris Susanu.

Analizând aspectele menţionate, se consideră că prezentarea de publicitate în forma şi conţinutul specificat este o practică comercială înşelătoare. Amenda aplicată pentru aceste deficienţe este de 7.000 lei pentru compania Telekom.

„Vom continua să analizăm modul în care unii agenţi economici încearcă să inducă în eroare consumatorii şi vom aplica sancţiuni şi măsuri acolo unde se va impune”, a completat reprezentantul ANPC.

Citește și: