Siguranța șoselelor din România, analizată: studiul pe care ți-ai fi dorit să nu-l vezi niciodată

Siguranța șoselelor din România, analizată: studiul pe care ți-ai fi dorit să nu-l vezi niciodată

Lipsa infrastructurii rutiere din țara noastră și educația defectuoasă a șoferilor români naște monștri. În acest context, nu ar trebui să vină ca o surpriză concluzia unui studiu european despre siguranța rutieră.

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană când vine vorba de siguranța rutieră, de numărul accidentelor, dar mai ales de numărul victimelor din trafic. La polul opus, se află Suedia, cu doar 22 de decese la un milion de locuitori în 2019. Irlanda este pe locul al doilea cu 29 de decese în trafic la un milion de persoane. România, în schimb, are nu mai puțin de 89 de decese dintr-un milion de oameni din cauza inconștienței șoferilor, a pietonilor, dar mai ales a lipsei infrastructurii.

Media în întreaga Uniune Europeană pe acest subiect este de 51 de decese la un milion de locuitori, conform informațiilor dintr-un raport preliminar publicat de Comisia Europeană. Partea bună este că situația se îmbunătățește, de la an la an. Cel mai probabil, s-ar putea să avem de câștigat atât din pricina răspândirii mașinilor inteligente, care pot, de exemplu, să frâneze singure, cât și a infrastructurii din ce în ce mai bune.

Numărul persoanelor care și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2019 este mai mic decât cel din anii precedenți. Se estimează că 22 800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut, cu aproximativ 7 000 de decese mai puțin decât în 2010, adică o scădere de 23 %. În comparație cu 2018, numărul a scăzut cu 2 %. Cu o medie de 51 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, Europa rămâne, de departe, cea mai sigură regiune din lume în materie de siguranță rutieră.

”Nici decese, nici vătămări grave pe drumurile europene până în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne-am propus să reducem cu 50 % numărul de decese și cu 50 % numărul de vătămări grave până în 2030 și știm că obiectivul nostru poate fi atins. UE a înregistrat în trecut o scădere substanțială a accidentelor rutiere mortale, însă cifrele au stagnat în ultimul timp. În plus, disparitățile dintre țări rămân enorme. Numai printr-o combinație de măsuri legislative, finanțare adecvată, standarde pentru vehicule și infrastructură, digitalizare și schimb de bune practici ne vom putea atinge obiectivul.”, a explicat comisarul pentru transporturi Adina Vălean, în contextul informațiilor de mai sus.

Una peste alta, viitorul în materie accidente rutiere este îmbucurător. Mai multe țări din Europa au înregistrat o scădere record a numărului de victime, pe parcursul anului trecut.  Croația, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg și Suedia. Din păcate, ritmul scăderii s-a diminuat în ultimul an. Va fi interesant de văzut în ce măsură va influența pandemia statisticile pe 2020.

Ca referință pentru cele mai sigure țări din UE, Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei țări baltice (Letonia, Lituania, Estonia) și Croația au înregistrat reduceri peste medie (între 30 % și 40 %) ale numărului de accidente rutiere mortale.
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI