18 mai 2020 | 15:43

Se dau aproape 500 de euro: cine îi primește și cum pot fi cheltuiți banii?

BANI
Se dau aproape 500 de euro: cine îi primește și cum pot fi cheltuiți banii?

Una dintre marile probleme evidențiate de criza medicală e cea a transporturilor. În rezolvarea acesteia, dar și pentru distanțarea socială, o idee genială ar fi cea a investiției în transport individual.

Soluția menținerii distanțării sociale ar putea fi întreținută prin valorificarea transportului individual, pe trotinete sau pe bicicletă. În acest sens, Italia face un demers foarte util pentru cetățeni. Dă până la 500 de euro pentru cei care trec la folosirea bicicletelor în orașe.

Condițiile pentru a obține bonusul sunt destul de simple. Cei care aplică trebuie să fie din zone urbane cu mai mult de 50.000 de locuitori și pot acoperi circa 60% din costul bicicletei cumpărate pentru deplasare individuală.

Măsura vizează și reducerea traficului în marile orașe, mai ales prin acest concept de micro-mobilitate. Vestea mai bună e că acel cost de 60% acoperit de stat vizează atât bicicletele clasice, cât și cele electrice sau alte vehicule de mobilitate. Și bonusul poate fi primit înainte sau după ce vehiculul a fost cumpărat, a transmis Ministerul Mediului din Italia.

Ideea pe care și București ar trebui s-o preia

Încă din prima zi a stării de alertă, valorile de trafic din București au fost cu 20% mai mari față de cea mai aglomerată zi a săptămânii trecute (14 mai).

Deocamdată, în timpul stării de urgență, Primăria Capitalei n-a făcut niciun demers masiv de-a încuraja micro-mobilitatea. În Italia sau Franța s-a întâmplat asta.

Paris și Milano se orientează deja către vehiculele pe două roți ca mijloc eficient de transport. În acest fel, răspândirea virusului ar putea fi ținută mai bine sub control. În Franța, spre exemplu, ministrul Ecologiei a cerut unei asociații care promovează acest tip de transport să pună umărul pentru amenajarea unor piste temporare.

Măsura a fost deja implementată în Berlin, acolo unde au fost create piste de biciclete temporare pentru a încuraja păstrarea distanței sociale. Și Milano intenționează să deschidă mai multe străzi doar pentru bicicliști și pietoni.