Problemele la care e expus București din cauza acestui plan al Primăriei

Problemele la care e expus București din cauza acestui plan al Primăriei
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
15:27 04.02.2020

De la 1 martie, București va fi împărțit în ZACA și în restul. Va fi activă și taxa oxigen, metoda prin care Primăria condusă de Gabriela Firea speră să reducă poluarea. Totuși, o cercetare derulată în Belgia arată că unele lucruri se pot înrăutăți cu un astfel de plan.

ZACA presupune că centrul orașului București va fi accesibil cu restricții impuse anumitor categorii de mașini. Ceea ce ar deveni această zonă ar fi o zonă cu emisii reduse (ZER). Grupul de asigurări Touring susține însă că un astfel de plan trebuie gândit și cu raportare la mobilitatea oamenilor.

„Cerem autorităților să evalueze corect dacă sacrificiile reprezentate de zonele cu emisii reduse (ZER) pentru unii oameni sunt proporționale cu beneficiile pe care le aduc.”
Lorenzo Stefani, purtător de cuvânt Touring.

Efectele ZER asupra calității aerului într-un anumit oraș ar trebui studiate într-un mod mai precis și comprehensiv și să ia în calcul și alte surse de poluare a aerului.

Cercetarea arată că reglementările ar trebui armonizate între orașe pentru ca ZER să fie un succes. Sigur, studiul e raportat la Belgia, unde sunt active zone cu emisii reduse, cum ar fi în Bruxelles, Anvers sau Ghent, notează HotNews. Ar trebui dezvoltate alternative viabile pentru transport, cum sunt rețelele sigure pentru biciclete și sisteme eficiente de transport public.

București anti-vehicule nu e chiar un oraș mai puțin poluat

Touring susține, prin cercetarea aceasta, că funcționarea și impactul unor astfel de zone trebuie să fie clare. Altfel, ZER aduce mai degrabă cu o politică anti-vehicule decât cu o politică pentru mediu.

În Olanda, de exemplul, Rotterdam, autoritățile au anunțat că renunță la ZER din ianuarie. Asta pentru că majoritatea șoferilor au trecut la vehicule mai puțin poluante și mulți au folosit sprijinul Guvernului ca să facă acest pas. De cealaltă parte, în Belgia, absența unei abordări coordonate și că oameni puternic dependenți de mașinile lor nu au fost luați în considerare înseamnă că promovarea ZER poate fi mai dăunătoare decât bună.

Pe de-o parte, Anvers și Rotterdam sunt orașe-port și poluează. Pe de alta, orașe ca Bruxelles au sisteme de încălzire învechite. Ceea ce e valabil și pentru București, unde sunt centrale proprii montate la începutul anilor 2000.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: HotNews