Platformele care au înlocuit televizorul pentru generația tânără
E știut faptul că tinerii stau cel mai mult pe internet, așa că aceste platforme precum Instagram, YouTube și TikTok se luptă pentru supremație.
Fiecare are nivelul său de popularitate. Momentan toate trei sunt pe val, deși la nivelul diferite de succes. Cea mai nouă dintre toate este TikTok și este aplicația care te lasă să vezi videoclipuri scurte. Este special gândită pentru generația a cărei atenție nu poate fi captată pentru prea mult timp. YouTube, la rândul său are publicul său de fani dornici să vadă ce au mai făcut youtuberii lor preferați. Ambele se bazează pe conținut video pentru a prinde la public. Instagram a încercat și ea să prindă din urmă TikTok și YouTube, însă nu a prea reușit.
De cealaltă parte, Instagram se concentra pe partea foto. Evident, n-o ducea rău de loc în materie de cantitatea de utilizatori. Totuși, platforma a vrut să ducă lucrurile la un alt nivel și să-și concentreze atenția și pe partea de video. Pentru asta, a creat IGTV.
Succesul acesteia n-a fost cel așteptat. De altfel, pe platformă a existat chiar și un buton special pentru IGTV. În ianuarie 2020, compania și-a dat seama că prea puțină lume îl folosea cu adevărat, așa că l-a eliminat.
Realitatea este chiar puțin mai tristă de ar vrea Instagram să admită. Potrivit firmei de analiză Sensor Tower, doar aproximativ 1% din miliardul de utilizatori Instagram au descărcat aplicația separată IGTV.
Instagram n-a reușit să se ridice la nivelul TikTok și YouTube
Partea interesantă e că, inițial, IGTV a fost gândită ca o platformă pe care să poți vedea videoclipuri verticale. De-a lungul timpului, a suferit câteva modificări menite să-i aducă popularitate în plus, pentru a se putea ridica la nivelul competitorilor.
În mai 2019, a primit suport pe orizontală. Atunci, criticii au fost de părere că mișcarea a fost mai degrabă una disperată, menită să nu piardă publicul obișnuit cu videoclipurile pe orizontală de pe YouTube.
Mai târziu, în aceeași lună, Instagram a mai introdus o opțiune care să facă din IGTV ceva mai similar cu platforma TikTok. Modificarea permitea utilizatorilor să dea scroll pe verticală, asemenea aplicației din China. Ceva mai târziu, a copiat cam tot design-ul TikTok în secțiunea numită Reels.
Produsul rezultat a fost unul care cauzează confuzie. Astfel, nimeni nu mai știe care este, de fapt, scopul IGTV.
IGTV are ca scop menținerea de utilizatori pe platformă care s-ar putea duce în alte locuri, precum YouTube pentru conținut video, e de părere John Ratcliffe-Lee, vice president Digital Strategy la Ketchum.
Instagram este mai de modă veche
Rețelele sociale sunt și cea mai bună sursă de făcut bani. Astfel, influencerii își aleg atent platformele pe care să posteze conținut.
Iar pentru că este mult mai ușor să devii viral pe platformele mai noi, majoritatea influencerilor au abandonat IGTV și au ales TikTok pentru cele mai noi proiecte. TikTok mai are un avantaj: are o serie de instrumente creative încorporate, dar și provocări care permit utilizatorilor să creeze în mod regulat conținut la modă, fără investiții semnificative.
„Cred că toate platformele mai noi sunt ușor de dezvoltat. Instagram este mai matur ca platformă, astfel încât creșterea este diferită de TikTok”, spune Brent Rivera, care are aproximativ 19 milioane de urmăritori atât pe Instagram, cât și pe TikTok.