15 apr. 2020 | 14:46

Măsuri neașteptate în pandemie: orașele care fac din șosele piste pentru pietoni și bicicliști

ACTUALITATE
Măsuri neașteptate în pandemie: orașele care fac din șosele piste pentru pietoni și bicicliști
Kande Bonfim / Unsplash

Mai multe orașe din lume contribuie la lupta cu noul virus prin adoptarea unor măsuri neobișnuite legate de circulația publică.

O serie de oarșe din lume schimbă felul în care se circulă pe drumuri. Mai concret, autoritățile pun la dispoziția pietonilor și bicicliștilor șoselele destinate, în mod obișnuit, mașinilor. Măsura are o serie de avantaje pe timp de pandemie. Cele mai importante sunt permiterea lucrătorilor din industriile cheie să se deplaseze mai ușor la muncă și, de asemenea, permiterea rezidenților aflați în izolare să rămână activi și sănătoși, dar respectând, în același timp, distanțarea socială.

În unele orașe, cele mai eficiente soluții pentru a permite locuitorilor să se deplaseze mai ușor sau să-și facă activitățile sportive în condiții mai bune, sunt introducderea unor piste de biciclete temporare, dar și extinderea trotuarelor pe șoselele destinate mașinilor.

Iar pentru că traficul rutier este redus în această perioadă și, în multe cazuri, drumurile sunt destul de goale, noile măsuri nu i-ar afecta nici pe șoferi, pentru că drumurile sunt libere.

Orașe din lume care au luat măsuri pentru pietoni și bicicliști

Avem câteva exemple în acest sens din mai toată lumea.

În Philadelphia, de exemplu, autoritățile au interzis circulația mașinilor pe o porțiune de peste șapte kilometri din bulevardul Martin Luther King Jr Drive. Asta pe măsură ce trotuarele sale s-au umplut de oamenii care căutau să-și facă exercițiile zilnice. Autoritățile din Denver au introdus piste de bicicletă și pietoni de tip pop-up pentru a-i ajuta pe oameni să mențină distanța socială în timp ce-și fac exercițiile. O măsură și mai drastică au luat-o autoritățile din Oakland, care au anunțat că vor închide cam 10% din drumuri pentru circulația vechiculelor.

În mai multe orașe din Canada vedem măsuri similare. În Vancouver, Stanley Park este doar destinat bicicletelor și pietonilor, în Winnipeg patru străzi sunt destinate doar mersului pe jos și bicicliștilor între opt dimineața și opt seara, iar în Calgary mai multe benzi ale șoselelor au fost transformate în piste de bicicliști.

Și în Europa avem astfel de măsuri. În Budapesta, oficialii au pregătit o rețea de biciclism pe drumurile principale. În Berlin, mai multe străzi au piste noi și largi pentru biciclete, în locul unor benzi destinate în mod obișnuit mașinilor.

În America de Sud, capitala Columbiei, Bogota, a înlocuit 35 de kilometri de drumuri publice cu piste de biciclete temporare.