Cum va face Netflix bani din reclame fără să te deranjeze când te uiți la filme
Netflix a garantat mereu că nu-ți va afișa reclame pe platformă și se ține de cuvânt în acest sens, mai mult sau mai puțin.
Speculații potrivit cărora platforma ar începe să-ți arate reclame atunci când vrei să te uiți la filme și seriale au fost dintotdeauna. Compania le dezminte acum și garantează încă o dată că nu recurge la așa ceva.
Într-o scrisoare către acționari, spune că nu are încă niciun plan prin care să înceapă să vândă publicitate pe platformă. În esență, Netflix spune că asta i-ar strica poziționarea de companie care nu oferă reclame.
CEO-ul Reed Hastings menționează că o eventuală construire a unei afaceri de advertising ar implica provocarea giganților care fac bani grei din reclame online, precum Google, Facebook sau Amazon. Astfel, o asemenea realizare n-ar fi deloc ieftină.
„Acestea integrează atât de multe date din atâtea surse. Pentru a ține pasul cu acești giganți, trebuie să cheltui foarte mult pentru asta, să urmărești locațiile și tot felul de alte lucruri pe care nu suntem interesați să le facem”, a declarat acesta.
Cum îți va arăta Netflix reclame pe platformă
Totuși, dacă nu vei avea fragmente video sau bannere care să te încurce atunci când faci binging, asta nu înseamnă că nu are alte metode prin care să facă bani în colaborare cu brandurile. Le va folosi pe acestea și în viitor.
De-a lungul timpului, Netflix a încheiat mai multe colaborări care implică plasare de produse, parteneriate cu branduri sau produse. Și va continua să facă acest lucru pentru a aduce bani în plus companiei.
În ceea ce privește plasările de produse, există mai multe exemple. Potrivit firmei de cercetare Concave Brand Tracking, doar sezonul trei din Stranger Things ar fi conținut plasare de produse în valoare de 15 milioane de dolari. În mai multe episoade din serial poți vedea produse de la Coca-Cola, Burger King sau alte branduri.
Pe de altă parte, Netflix are și alte tipuri de colaborări. De exemplu, a încheiat parteneriate cu Ben & Jerry’s sau Nike pentru a crea produse care să promoveze platforma. De asemenea, are o strategie de co-marketing cu alte companii precum Baskin-Robbins sau Burger King pentru a ajunge la publicul care nu este încă utilizator al platformei de streaming.